Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-16, 13:04
Medlem
Hejsan. Har en acer travelmate 5510.
Jag köpte den hos inet tror jag eller ngt, men när jag köpte den fick jag inga cd skivor med. Ska det verkligen vara så? Tänk om jag vill formatera om datan, vad ska jag göra då? Har windows vista home premium
Citera
2008-06-16, 13:18
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Jag köpte den hos inet tror jag eller ngt, men när jag köpte den fick jag inga cd skivor med. Ska det verkligen vara så? Tänk om jag vill formatera om datan, vad ska jag göra då? Har windows vista home premium

Dom gör så nuförtiden. Vill du ha skivor får du kontakta Acer (om jag inte minns helt galet)
Citera
2008-06-16, 13:19
Medlem
Citat:

Förmodligen har datorn en sk. återställnings partition. Eller också får du göra skivor själv.
Citera
2008-06-17, 12:14
Medlem
Okej, om man ska kontakta acer då, hur långt tid tar det o få cd skivorna, och kostar det något ?
Citera
2008-06-17, 16:44
Medlem
pirates avatar
Citat:
Okej, om man ska kontakta acer då, hur långt tid tar det o få cd skivorna, och kostar det något ?

Skicka mail och fråga är nog det bästa du kan göra.
Citera
2008-06-17, 16:59
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Förmodligen har datorn en sk. återställnings partition. Eller också får du göra skivor själv.

Det har de o den heter Acer eRecovery.
Sök på det på din dator så får du fram ett återställningsprogram som är kanon!
Citera
2008-06-17, 22:46
Medlem
Aha nice. Tur ..
men man måste använda ett lösenord, men pallar inte göra det nu, för jag har inte virus eller divers saker..
Citera
2008-06-17, 23:15
Medlem
Plus avatar
Citat:
Aha nice. Tur ..
[...] men pallar inte göra det nu, för jag har inte virus eller divers saker..

Jag skulle rekommendera att du bränner dina skivor innan du får virus för att underlätta återställning och eventuell omformatering.
När du får virus kan det vara för sent...
Citera
2008-06-18, 12:51
Medlem
När man köper Acer så finns det alltid "Acer eRecovery" funktionen som är en sprillans ny verision utav ditt OS som du bara kan bränna och vipps så har du nya skivor. Det går nog att beställa från Acer också men det är bara onödigt.
Citera
2008-06-18, 13:06
Medlem
Ok tack för hjälpen, problem is solt eller hur man säger (A)
Citera
2008-06-19, 00:50
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
När man köper Acer så finns det alltid "Acer eRecovery" funktionen som är en sprillans ny verision utav ditt OS som du bara kan bränna och vipps så har du nya skivor. Det går nog att beställa från Acer också men det är bara onödigt.

Man behöver inte ens bränna skivor , det funkar perfekt utan de!
Citera
2008-06-19, 15:00
Medlem
Men den dära eRecovery, om jag kör den, kommer datorn formateras om och kommer alla mina filer gå bort, om jag nu inte bränner dom på cd skivor ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in