2008-06-16, 12:29
Medlem
Hej!

Jag och en kompis satt och pratade igr nr vi pltsligt brjade prata om MSN-webcams. Jag intygade att tjejer sllan har webcam nu fr tiden, och om de nu skulle ha det s r chansen liten att de skulle stta p den.
Jag hade inte tnkt p det hr tidigare, men nr jag fick hra det s tyckte jag faktiskt att det stmde. Sedan sa han att det tidigare hade funnits ett "hack" fr MSN dr man kunde stta p andras webcam utan deras knnedom.

Han visste dock inte var eller hur man fick dag p det lngre, drfr vnder jag mig till er och frgar om ngon av er vet.

Jag undrar ven om det hr bryter mot ngon lag, ssom kanske intrigitetslagen(stavning)?

Tack p frhand!
Citera
2008-06-16, 12:37
Medlem
Moffins avatar
Vad jag vet r det vl inte lagligt att hacka andra mnniskors datorer ver huvudtaget d det blir en form av intrng. Och eftersom du egentligen inte fr posta bilder p folk utan deras godknnande s tvivlar jag p att du fr gra sdr heller, det blir ju stld.

Sedan varfr vill du ens gra detta? r du s pass tragisk att du inte kan/vgar nrma dig en tjej p ett normalt stt utan tvng eller r du bara ett svin?
Citera
2008-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vad jag vet r det vl inte lagligt att hacka andra mnniskors datorer ver huvudtaget d det blir en form av intrng. Och eftersom du egentligen inte fr posta bilder p folk utan deras godknnande s tvivlar jag p att du fr gra sdr heller, det blir ju stld.

Sedan varfr vill du ens gra detta? r du s pass tragisk att du inte kan/vgar nrma dig en tjej p ett normalt stt utan tvng eller r du bara ett svin?

Jag har flickvn
Citera
2008-06-16, 12:43
Medlem
gurr922s avatar
google is you friend..

Har hrt talas om detta "crack" och vet ven en polare som testade det, fungerade inte alls och hela hans dator crashade.
Men det kanske fungerar fr dig? Prova och se!
Citera
2008-06-16, 12:45
Medlem
xaragorns avatar
Det lter som en Trojan. Allts mste motparten acceptera en fil och kra den. Googla p Swerat.
Citera
2008-06-16, 12:47
Medlem
CheapAlerts avatar
Det hr r ett forum fr folk ver 18, fragbite passar nog dig bttre.
Citera
2008-06-16, 12:56
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeh
Jag har flickvn

Om du har flickvn vad r d pongen med detta?
Citera
2008-06-16, 13:00
Moderator
^Eazs avatar
Under Skerhet kanske?

Och ja, detta sker med hjlp av en trojan.

Hur som helst s r det inte helt utan personens vetskap, d de flesta nyare kameror (+ flertalet ldre) har en liten lampa som visar nr de r p, dvs nr den "filmar". Detta ligger mig veterligen i kameran sjlv s fort den fr strm och anvnder sig av strmmen just fr att man ska kunna se p kameran nr den r aktiv.
Citera
2008-06-16, 13:01
Bannlyst
Hahah pminner mig om mycket det du skriver om...
Men jag sger s hr..

Lek inte med snt

LS Trd finns redan sna hr trd om trojaner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in