2008-06-16, 12:29
Medlem
Hej!

Jag och en kompis satt och pratade igår när vi plötsligt började prata om MSN-webcams. Jag intygade att tjejer sällan har webcam nu för tiden, och om de nu skulle ha det så är chansen liten att de skulle sätta på den.
Jag hade inte tänkt på det här tidigare, men när jag fick höra det så tyckte jag faktiskt att det stämde. Sedan sa han att det tidigare hade funnits ett "hack" för MSN där man kunde sätta på andras webcam utan deras kännedom.

Han visste dock inte var eller hur man fick dag på det längre, därför vänder jag mig till er och frågar om någon av er vet.

Jag undrar även om det här bryter mot någon lag, såsom kanske intrigitetslagen(stavning)?

Tack på förhand!
Citera
2008-06-16, 12:37
Medlem
Moffins avatar
Vad jag vet är det väl inte lagligt att hacka andra människors datorer över huvudtaget då det blir en form av intrång. Och eftersom du egentligen inte får posta bilder på folk utan deras godkännande så tvivlar jag på att du får göra sådär heller, det blir ju stöld.

Sedan varför vill du ens göra detta? Är du så pass tragisk att du inte kan/vågar närma dig en tjej på ett normalt sätt utan tvång eller är du bara ett svin?
Citera
2008-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vad jag vet är det väl inte lagligt att hacka andra människors datorer över huvudtaget då det blir en form av intrång. Och eftersom du egentligen inte får posta bilder på folk utan deras godkännande så tvivlar jag på att du får göra sådär heller, det blir ju stöld.

Sedan varför vill du ens göra detta? Är du så pass tragisk att du inte kan/vågar närma dig en tjej på ett normalt sätt utan tvång eller är du bara ett svin?

Jag har flickvän
Citera
2008-06-16, 12:43
Medlem
gurr922s avatar
google is you friend..

Har hört talas om detta "crack" och vet även en polare som testade det, fungerade inte alls och hela hans dator crashade.
Men det kanske fungerar för dig? Prova och se!
Citera
2008-06-16, 12:45
Medlem
xaragorns avatar
Det låter som en Trojan. Alltså måste motparten acceptera en fil och köra den. Googla på Swerat.
Citera
2008-06-16, 12:47
Medlem
CheapAlerts avatar
Det här är ett forum för folk över 18, fragbite passar nog dig bättre.
Citera
2008-06-16, 12:56
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeh
Jag har flickvän

Om du har flickvän vad är då poängen med detta?
Citera
2008-06-16, 13:00
Moderator
^Eazs avatar
Under Säkerhet kanske?

Och ja, detta sker med hjälp av en trojan.

Hur som helst så är det inte helt utan personens vetskap, då de flesta nyare kameror (+ flertalet äldre) har en liten lampa som visar när de är på, dvs när den "filmar". Detta ligger mig veterligen i kameran själv så fort den får ström och använder sig av strömmen just för att man ska kunna se på kameran när den är aktiv.
Citera
2008-06-16, 13:01
Bannlyst
Hahah påminner mig om mycket det du skriver om...
Men jag säger så här..

Lek inte med sånt

LÅS Tråd finns redan såna här tråd om trojaner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in