• 1
  • 2
2008-06-16, 01:45
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Jag är tveksam till nyttan av en sådan tråd, även om det naturligtvis inte skadar att den finns. Chansen att just den medlem man försöker skicka PM till också läser tråden är kanske inte så stor.

Hur stor del av sin PM-kvot man har fyllt framgår med all önskvärd tydlighet utan att man behöver uppsöka tråden, men vissa tycker inte att det där med att ha plats för fler PM är så viktigt.

Jag brukar själv vara väldigt dålig på att hålla reda på hur många mail jag har i inbox. Märker oftast att den är full genom att någon hojtar till i en tråd eller då jag inte kan skicka pm. Däremot läser jag trådarna i Flashbackforumet.
Citera
2008-06-16, 01:49
Bannlyst
Lemasive har rätt, nakenchock också, tråde bör ligga här.
Citera
2008-06-16, 11:01
Medlem
Cobber Kains avatar
Om inkorgen är full så borde väl det äldsta meddelandet automatiskt raderas om man får ett nytt?
Citera
2008-06-16, 11:08
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Jag brukar själv vara väldigt dålig på att hålla reda på hur många mail jag har i inbox. Märker oftast att den är full genom att någon hojtar till i en tråd eller då jag inte kan skicka pm. Däremot läser jag trådarna i Flashbackforumet.

Jo men grejen är att man inte behöver hålla reda på det. Vart du än går så har du ju texten "Privata meddelanden: X olästa, totalt XXX." nästan högst upp på sidan, och går du till sidan där du ser dina privata meddelanden så finns det till och med stiliga staplar som illustrerar det hela.

Att kasta ett öga på den räknaren måste väl vara enklare än att gå in och läsa i en tråd?
Citera
2008-06-16, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Om inkorgen är full så borde väl det äldsta meddelandet automatiskt raderas om man får ett nytt?

Tänk så vill personen ha kvar detta?
Citera
2008-06-16, 11:13
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Tänk så vill personen ha kvar detta?

Då får personen skylla sig själv!

Vad är viktigast:

A) Att vi får spara och samla på PM?
B) Att vi kan kontakta varandra?
Citera
2008-06-16, 12:07
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Då får personen skylla sig själv!

Vad är viktigast:

A) Att vi får spara och samla på PM?
B) Att vi kan kontakta varandra?

Att vi kan kontakta varandra är inget som har ansetts vara jätteviktigt. PM-funktionen kan ju till och med stängas av om man så önskar.
Citera
2008-06-16, 12:25
Medlem
ChristianXs avatar
Bäst bör ju vara om forumet självt på något iögonfallande sätt uppmärksammar användaren om att PM-boxen är full, eller börjar bli full. Ska knuffa lite på teknikerna och se om vi kommer fram till en bra lösning.
Citera
2008-06-16, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Bäst bör ju vara om forumet självt på något iögonfallande sätt uppmärksammar användaren om att PM-boxen är full, eller börjar bli full. Ska knuffa lite på teknikerna och se om vi kommer fram till en bra lösning.

Ja! En stor text som visar att PM-inboxen är full vore bäst.
Citera
2008-06-16, 12:39
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Det kan ju kanske automatiskt skickas ett pm till användarna det rör!
Citera
2008-06-16, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Kolla i den tråden användaren senast skrev i, eller förefaller vara särdeles aktiv i, och skriv ett litet "***, töm din inbox!". Det blir man väl inte avstängd för, mods?

Det måste vara det bästa alternativet! Så gott som alla går ju in i de trådar de är aktiva i och då upptäcker dom meddelandet. Moderatorer borde ha överseende med just ett sådant OT.
Citera
2008-06-16, 14:36
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Det måste vara det bästa alternativet! Så gott som alla går ju in i de trådar de är aktiva i och då upptäcker dom meddelandet. Moderatorer borde ha överseende med just ett sådant OT.

Sådant OT är inte alls ovanligt och brukar nog sällan föranleda någon åtgärd. Mest elegant är givetvis att skriva ett vettigt inlägg som har med ämnet att göra och läga till det där med att tömma inboxen på slutet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in