• 1
  • 2
2008-06-15, 22:57
Medlem
Vilket är den (bästa/stabilaste/dyraste/snabbaste) defragmenterings program som finns ute? Vilken är den som knäcker helt enkelt???
Citera
2008-06-15, 23:19
Medlem
Likvideras avatar
Annars funkar väl standard defragen som följer med Windows ganska fint?

Accessories->System Tools
Citera
2008-06-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likvidera
Annars funkar väl standard defragen som följer med Windows ganska fint?

Accessories->System Tools
är du ute och cycklar eller? den är för seg
Citera
2008-06-15, 23:39
Medlem
slamberts avatar
att defragmentera tar lång tid.... Låt den gå under natten....?
Citera
2008-06-15, 23:39
Medlem
O&O Defrag 10 Professional Edition kör jag med och är väldigt nöjd med det programmet, har testat lite olika defragprogram men det här tycker jag funkar bäst..
Citera
2008-06-15, 23:41
Medlem
Diskeeper är ett bra program
men om det stämmer med detta vet jag inte bästa/stabilaste/dyraste/snabbaste)
Citera
2008-06-16, 00:17
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revelator
O&O Defrag 10 Professional Edition kör jag med och är väldigt nöjd med det programmet, har testat lite olika defragprogram men det här tycker jag funkar bäst..

Har jag hört bra om, men aldrig testat då jag fastnat för den underbara UltimateDefrag
Citera
2008-06-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slambert
att defragmentera tar lång tid.... Låt den gå under natten....?
under natten

jag körde med ultimatedefrag och det tog bara en halv timme
Citera
2008-06-16, 01:31
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Defragmentering innebär att man flyttar filernas fysiska placering på hårddiskskivorna till en mer organiserad placering. Detta innebär att läsarhuvudet inte behöver röra sig lika mycket vid uppstart/sökning/osv. Defragmentering kan gå på 1 sekund om ditt system är mycket ofragmenterat. Speciellt om det är en liten disk.

Men en stor disk som använts mycket och är full med data och har använts i ett fragmenterande system kommer ta mycket längre tid.

Summan av kardemumman: desto längre tid det tar, desto större prestandaökning får du.

edit: använder förövrigt TuneUp Utilities 2008 för att defragmentera, schemalaggt en gång i veckan.
Citera
2008-06-16, 01:39
Medlem
Är det nån skilnad på dom ni sa och inbygda utöver hur lång tid det tar?
Citera
2008-06-16, 01:46
Medlem
nagelsaxs avatar
Ashampoo Magical Defrag kör jag på. Ligger och jobbar i bakgrunden när datorn inte används och håller på så sätt alltid datorn defragmenterad.

http://www.torrentz.com/search?q=magical+defrag
Citera
2008-06-16, 10:50
Medlem
Kreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
Defragmentering innebär att man flyttar filernas fysiska placering på hårddiskskivorna till en mer organiserad placering. Detta innebär att läsarhuvudet inte behöver röra sig lika mycket vid uppstart/sökning/osv. Defragmentering kan gå på 1 sekund om ditt system är mycket ofragmenterat. Speciellt om det är en liten disk.

Men en stor disk som använts mycket och är full med data och har använts i ett fragmenterande system kommer ta mycket längre tid.

Summan av kardemumman: desto längre tid det tar, desto större prestandaökning får du.

edit: använder förövrigt TuneUp Utilities 2008 för att defragmentera, schemalaggt en gång i veckan.

TuneUp har väl ingen defragmenterare? Eller är det en ny grej i 2008?
För så vitt jag vet så är det även de som står bakom O&O Defrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in