Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Är detta ren avundsjuka? Eller ska ni gång på gång hitta fel på invandrarna? Genomsök era fel först! Dömer du andra, kommer du känna dig dömd av andra...
Avundsjuk? Så pass mycket att jag vill ta ledigt från mitt jobb för att hänga på min ratt, och bara trycka när jag känner för det.
"en fågel på trottoaren?" MÖÖÖH!
"en gammal tant på övergångstället, hon är väl troligtvis döv; men va´fan vi testar ändå!" MÖÖH!
Mitt på min lediga dag, under glädjens rus av febrilt tutande; ringer min mobil.
Jag byter hand från tuta till växeln och lägger i friläge och rullar in på en parkering (naturligtvis är jag vid <butik> utan att gå in - det handlar om att köra runt och tuta! Inte handla!)
"Relijun, Det är midsommar på fredag! Det blir nog för mycket folk och.."
och jag svarar direkt;
"Återbud! Tutning _ÄR_ bättre! Jag har sett ljuset i tunneln och det låter som fasen!! *klick*
PS. "mööh" är min generella uppfattning kring hur tutljud kan breskrivas i bokstäver ty "tut"spektrumet är enormt.
Men allvarligt talat; Det finns mycket mera ljud ute i samhällen; moped-pojkarna och vesp-fjortisarna är nog snäppet mer provocerande än de pittoreska invandrarna med deras passion av genuin tutning. Dessutom skapar det en finare och mera sanningsenlig helhetsbild av dagenssamhälle - ljud kan alla höra (förutom de döva)