2008-06-15, 18:47
Medlem
Hejsan!

Jag är ganska dåligt påläst på kosttillskott, träning och sådant, så därför frågar jag och hoppas på de bästa råden till en nybörjare.

Jag har varit kraftig i hela mitt liv, men för tre år sen bestämde jag mig. Efter ett år hade jag gått ner från 121 till 86 kg och var ganska nöjd, även om mitt mål låg på ca 75 kg. Mitt liv förändrades sedan och kommande två år blev inte lika nyttiga. Jag har idag gått upp till 100 kg igen och nu får det vara stopp. Till skillnad från förra gången så tänker jag använda tillskott denna gång, och det av typen fettförbrännare. Jag har en väldigt "slapp" kropp och det hänger här och där, så jag är också rädd för att det ska bli för mycket lös hud. Men det är en annan historia.

Jag tänker nu börja äta mycket strikt kost och jogga regelbundet, och hoppas komma ner en 10-15 kg under sommaren för att sedan börja styrketräna under vintern. Så; vilket tillskott passar mig bäst? Alla typer, lagliga som olagliga, och alla möjliga blandningar är välkomna, även tips på var man köper det.

Tack på förhand!
Citera
2008-06-15, 18:50
Medlem
Varför har du bestämt dig för att ha tillskott när du själv säger att du inte vet något om det?

Mitt råd är att INTE använda tillskott.
Citera
2008-06-15, 18:53
Medlem
devtonixs avatar
På snudd patetiskt med dessa inlägg. Du behöver inget tillskott. Träna regelbundet och ät ordentlig mat så slipper du lägga ut en massa pengar på tillskott som i bästa fall ger ytterst marginella resultat.
Citera
2008-06-15, 18:55
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardell
Jag tänker nu börja äta mycket strikt kost och jogga regelbundet

Du behöver inga tillskott. Tycker du viktnedgången går för långsamt får du väl hoppa på en VLCD-kur.

Edit: Jag skulle satsa på raska promenader om jag var du. Bättre för fettförbränningen och skonsamare mot knä och leder (visst kan du jogga, men du är IMO lite för tung och otränad just nu).
Citera
2008-06-15, 18:57
Medlem
Mullrets avatar
Hello,

Fick Reducil på recept för 5 dagar sedan. Det tar bort hungern och småsuget efter godis. Skall ner från 115 till 95. Det har jag gett mig fan på. Har efter 5 dagar bättre, gått ner 1 kilo, hurra! Kombinerat med lite träning så räknar jag att det tar 3 månader. Inga biverkningar på mig ialla fall..
Citera
2008-06-15, 19:04
Medlem
boks avatar
Grönt te är bra! http://www.ast-ss.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/Research_Update_green_tea/Research_Update_green_tea.asp
Citera
2008-06-15, 22:08
Medlem
Afonsos avatar
Fattar inte logiken? Om du lyckades gå ner så pass mycket förra gången utan tillskott, varför inte fortsätta på den inslagna vägen?
Citera
2008-06-18, 16:48
Medlem
Tack för svaren!

Aimbert, det är sant. Borde nog kanske gå istället för att jogga. Men lite kondition hade ju inte varit fel heller iofs.

Mullret, ja, jag fick också det innan jag började gå ner förra gången. Åt det dock aldrig, tro om jag har det kvar nånstans..

Afonso, nja, alltså. Jo. Men jag har så svårt att motivera mig just nu, och jag tänkte om man fick tag på något tillskott som satte lite fart så skulle man komma upp i ånga.

Ska tillägga att jag åt ephedra under någon vecka när jag satt på träningscykeln förra gången, och det fungerade mycket bra. Funderar på nåt liknande igen kanske..
Citera
2008-06-19, 21:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Tack för svaren!

Aimbert, det är sant. Borde nog kanske gå istället för att jogga. Men lite kondition hade ju inte varit fel heller iofs.

Mullret, ja, jag fick också det innan jag började gå ner förra gången. Åt det dock aldrig, tro om jag har det kvar nånstans..

Afonso, nja, alltså. Jo. Men jag har så svårt att motivera mig just nu, och jag tänkte om man fick tag på något tillskott som satte lite fart så skulle man komma upp i ånga.

Ska tillägga att jag åt ephedra under någon vecka när jag satt på träningscykeln förra gången, och det fungerade mycket bra. Funderar på nåt liknande igen kanske..

Tappat 6 kilo nu på 8 dagar. Känner ingen hunger öht. Tar ett par grovmackor på lunchen istället för luncha på stan. Spar 70:-/om dagen dessutom..
Sover bättre, mår bättre. Skall ner 14 kilo till, men det ar nog minst 6 veckor.
Citera
2008-06-20, 10:00
Medlem
Etchions avatar
Citat:
Tack för svaren!

om du bara är ute efter att kickstarta en längre diet så kanske en VLCD kur är nånting? finns en enorm tråd om ämnet nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in