Hejsan, brukade spela mycket spel frr men nu har jag inte lirat p ett tag. Fick fr mej att prova spela ett hyffsat grafikkrvande spel, startade spelet nr den hade spelat upp introt brjade ladda spelet s stngdes datorn av.
Jag trodde givetvis det va nt me vrme att gra s jag startade datorn lite senare, men det e bara svart, skrm 'led' lampan blinkar p skrmen som om datorn skulle vara avstngd. Har provat bytt plats p grafikkortet till den andra platsen, men inget resultat. Hade jag haft ett pci-e kort liggandes s skulle jag givetvis prova med detta, men jag har bara gamla agp kort, s jag kan inte med skerhet sga att det r grafikkortet. Har provat clear cmos och plockat ut MB-batteriet fr att se om det va nt me bios eller liknande, utan resultat. Datorn startar men det e helt svart.
Lste i manualen till moderkortet att den ska pipa om det r n fel p tex minnena eller VGA men den lter ingenting, lyssnar man p hur datorn jobbar s jobbar den inte, s den hller inte p att starta upp systemet i bakgrunden utan den r helt pausad.
Nn som har nt tips?
Asus GeForce 8800 GTS 512 mb grafikkort
Asus P5K Premium moderkort
Jag raidar 2 st WD 10K raptor-diskar s det e mjligt det e megacrash p g, men borde man inte iallafalll f nn bild d? Har provat att starta upp med bda diskarna urdragna helt och bara krt med en vanlig sata 350gb disk utan system, men det e svart nd...
Modekortet kan jag nstan stta pengar p k till en dator butik be dom kolla den, dom tar 150 kr fr att kolla alla delar, kolla min ida fr samma fel och d va det modekortet
Modekortet kan jag nstan stta pengar p k till en dator butik be dom kolla den, dom tar 150 kr fr att kolla alla delar, kolla min ida fr samma fel och d va det modekortet
Tack fr tipset, jag va nere p lokala datorbutiken dom tar 200kr fr feltest, och han kunde ocks nstan gissa p engng att det va moderkortet... well well, fr vll ta lmna in chabraket.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!