2008-06-15, 16:54
Medlem
kavlevs avatar
Hejsan, brukade spela mycket spel frr men nu har jag inte lirat p ett tag. Fick fr mej att prova spela ett hyffsat grafikkrvande spel, startade spelet nr den hade spelat upp introt brjade ladda spelet s stngdes datorn av.

Jag trodde givetvis det va nt me vrme att gra s jag startade datorn lite senare, men det e bara svart, skrm 'led' lampan blinkar p skrmen som om datorn skulle vara avstngd. Har provat bytt plats p grafikkortet till den andra platsen, men inget resultat. Hade jag haft ett pci-e kort liggandes s skulle jag givetvis prova med detta, men jag har bara gamla agp kort, s jag kan inte med skerhet sga att det r grafikkortet. Har provat clear cmos och plockat ut MB-batteriet fr att se om det va nt me bios eller liknande, utan resultat. Datorn startar men det e helt svart.

Lste i manualen till moderkortet att den ska pipa om det r n fel p tex minnena eller VGA men den lter ingenting, lyssnar man p hur datorn jobbar s jobbar den inte, s den hller inte p att starta upp systemet i bakgrunden utan den r helt pausad.

Nn som har nt tips?

Asus GeForce 8800 GTS 512 mb grafikkort
Asus P5K Premium moderkort
Citera
2008-06-15, 16:55
Medlem
King Grubs avatar
Hrddisken r totalslut?
Citera
2008-06-15, 16:57
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Hrddisken r totalslut?

Jag raidar 2 st WD 10K raptor-diskar s det e mjligt det e megacrash p g, men borde man inte iallafalll f nn bild d? Har provat att starta upp med bda diskarna urdragna helt och bara krt med en vanlig sata 350gb disk utan system, men det e svart nd...
Citera
2008-06-16, 18:28
Medlem
kavlevs avatar
ingen som har nn aning om va det kan vara?
Citera
2008-06-16, 18:30
Medlem
Jan Bananbergs avatar
damsuuuug din gammla datta
Citera
2008-06-16, 18:34
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Bananberg
damsuuuug din gammla datta

haha mmm
Citera
2008-06-16, 18:47
Medlem
stelkramps avatar
Kan ju vara processorn som gett upp men det verkar lite skumt. Troligtvis grafikkortet, frsk att testa med ett annat.

/stelkramp
Citera
2008-06-16, 18:53
Bannlyst
Modekortet kan jag nstan stta pengar p k till en dator butik be dom kolla den, dom tar 150 kr fr att kolla alla delar, kolla min ida fr samma fel och d va det modekortet
Citera
2008-06-16, 19:28
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmopog
Modekortet kan jag nstan stta pengar p k till en dator butik be dom kolla den, dom tar 150 kr fr att kolla alla delar, kolla min ida fr samma fel och d va det modekortet

Tack fr tipset, jag va nere p lokala datorbutiken dom tar 200kr fr feltest, och han kunde ocks nstan gissa p engng att det va moderkortet... well well, fr vll ta lmna in chabraket.

Tack ska ni ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in