2008-06-15, 14:37
Medlem
Hej.

jag köpte en stationär dator från acer för 3 månader sedadn med Windows vista home. Intel duel core 1.6. 2 gb ram .geforce 8500 GT och lite annat smått och gott. Och nu försöker jag boota min xp skiva och formatera skiten men innan jag kommer till accepetara eller partitions programmet så kommer ett felmeddelande upp som säger "Windows har avslutats efter ett oväntat fel" - något. "kontollera att hdd inte har några virus etc" Viruset som jag har heter ju Vista det vet jag redan men hur gör jag för att slippa detta meddelande och kan fortsätta med min formatering ?
Citera
2008-06-15, 14:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Du kanske inte har SATA drivrutninerna för hårddisken på XP skivan ?

Innan du tar bort Vista kolla på Acer's hemsida att det finns drivrutiner till XP för allt, ljud, nätverk m.m. det är inte alltid det finns. Vissa saker kan man ju leva utan som ljud t.ex. men nätverk blir svårare ifall du vill ut på nätet...
Citera
2008-06-15, 14:49
Medlem
Tack för det snabba svaret. jag skall prova en xp dvd som har massa drivrutiner, se om det hjälper
Citera
2008-06-15, 15:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte031
Tack för det snabba svaret. jag skall prova en xp dvd som har massa drivrutiner, se om det hjälper

Som sagt kolla på Acer's hemsida så alla drivrutiner finns till din dator. Det är inte alltid gamla utgångna operativsystem stödjs av nya datorar...
Citera
2008-06-16, 12:55
Medlem
Tack så mycket för hjälpen, Det fungerade fint och alla mina drivrutiner är installerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in