• 3
  • 4
2008-06-16, 19:14
Medlem
Jag måsta haft en blandning av virus Vet att jag hade den här som fösta http://www.f-secure.com/sw-desc/malw...ntivirus.shtml Jag gtycker bakgrundsbilden var snygg men får inte använda den står script fel och så är det error bakgrund istället får inte äns byta bild för jag int har rätigheter och ändå är jag vanlig admin...

Upptäkte att system admin inte har rtigheter att återställa datorn det var nått annat som kunde göra det men vet inte hur man loggar in på den

Tror ett virus grt så jag inte kan updatera f-secure hur kan jag göra det manuelt förutom att trycka på knappen för den funkar inte?
Citera
2008-06-16, 20:45
Medlem
927s avatar
vad exakt är det du inte kan ändra, är det egenskaper för skrivbord eller active desktop?
Citera
2008-06-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vad exakt är det du inte kan ändra, är det egenskaper för skrivbord eller active desktop?
höger klicka på skrivbordet och sen egenskaper. När jag trycker på egenskaper kommer medelandet upp att jag inte har rätigheter
Citera
2008-06-16, 22:57
Medlem
927s avatar
gäller detta enbart för skrivbordet, inte om du tex högerklickar på en fil och väljer egenskaper? det är nämligen olika och just nu har jag inte hittat nåt tweak för just egenskaper >skrivbord.
vad du kan göra är att installera superantispyware, sen väljer du preferences >repairs. där borde det va reset desktop policies som du ska välja reparera
Citera
2008-07-09, 05:42
Medlem
[complex]s avatar
Fick själv ett äckligt jävla virus när jag skulle uppdatera mitt kaspersky.
http://thepiratebay.org/tor/4270336/...ed_on_30.06.08

Som sagt. Vilka små horungar det finns där ute. Blir galen. Kan inte komma åt nånting just nu. Inte ens cmd..
Citera
2008-07-09, 07:44
Medlem
[complex]s avatar
Fixade sig som sagt. Var inte svårt alls ju och allt vart återställt. Nu är det bara att jaga upp och infektera hans dator hehe Formatera hans diskar. närå..
Men den där torrenten ska ner iallafall..
Får se om man hittar nått cleant kaspersky och byter senare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in