2008-06-14, 11:33
Medlem
PGriffins avatar
Vet inte om detta ska ligga här eller i ekonomi.. Men denna delen är aktivare så kör här

Jag vill ha ett program där jag kan föra in hur mycket pengar jag har på olika ställen. Alltså olika banker och i min aktiedepå.

Sedan fyller jag i där när det blir ändringar på saldot. Sen vill jag kunna gå in där och se ökning från ett visst datum till ett visst datum på allt mitt innehav, eller endast på min aktiedepå, eller endast ett konto. Ni förstår.

Gärna ett med bra överblick och inte alltför krångligt att greja med. Skippar hellre några utfyllande funktioner för ett lite enklare program.
Citera
2008-06-14, 15:40
Medlem
Använd excell då har du frihet att kunna göra vad du vill. Du kan göra graffer och se hur det går för alla dina aktier.
Citera
2008-06-14, 19:22
Medlem
hummern_lues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleshkov
Använd excell då har du frihet att kunna göra vad du vill. Du kan göra graffer och se hur det går för alla dina aktier.

Håller med där, du kan göra ekvationer osv som gör att du kan skriva in en siffra och få tex alla utgifter att räknas ut osv, krävs lite kunskaper kanske men det kan du hitta på internet...
Citera
2008-06-14, 20:14
Medlem
http://www.gnucash.org/
Citera
2008-06-17, 21:59
Medlem
PGriffins avatar
Laddade hem gnucash men ångrade mig och har nu gjort ett blad i excel. Får duga tills vidare. Någon som har färdiga blad kanske? Hade gärna haft mitt lite mer detaljerat men orkar inte lägga ner mer tid på det just nu. Pallar inte skaffa mig kunskapen som krävs nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in