Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-06-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Rent nonsens, och förmodigen ett försök att göra en dygd av nödvändigheten.
Inte fan är anammandet av en sexuell läggning ett resultat av en långt utdragen intellektuell tankeprocess. En bög är en bög för att: han är en bög. Det krävs ingen kreativitet för att ha en sexuell läggning.

Att det kan krävas mod för att gå ut med sina böjelser är en annan sak. Men mod är inte förbehållet den intellektuella eliten, hur gärna du än önskar det.

Sven-Gustaf Staake

Visa mig en överviktig kepsförsedd truckförare som rapar öl i soffan framför Sportnytt, tycker som folk gör mest, inte sticker ut på något sätt, inte har någon kreativ begåvning över huvud taget, men som kommit fram till att han tänder på killar och går ut med det.
Citera
2008-06-16, 00:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Visa mig en överviktig kepsförsedd truckförare som rapar öl i soffan framför Sportnytt, tycker som folk gör mest, inte sticker ut på något sätt, inte har någon kreativ begåvning över huvud taget, men som kommit fram till att han tänder på killar och går ut med det.

Den där, av dig så föraktade truckföraren, får nog uppbringa nog så mycket påhittighet och kreativitet för att hålla sina böjelser hemliga.

Din "teori" kan du inte ge minsta belägg för. Jag antar att du är en HBT-person som hemskt gärna vill se dig som begåvad över genomsnittet. Skulle du äga en sådan begåvning, beror det inte på att du är HBT.

Och många yrken som fördomsfullt räknas som "kreativa" är egentligen inte ett dugg mer utvecklade än truckförarens. Vissa kretsar skapar myter om sig själva, förser sig med en romantiserad självbild. Så är det t. ex. vanligt att skådespelare och bildkonstnärer vill betrakta sig själva som intellektuella. Det kan de ju vara - undantagsvis - men det är sannerligen inget som automatiskt följer med yrket.

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-06-17, 15:53
Medlem
idi_amins avatar
Citat:

Fragan ar vad som kom forst "begavningen" och sedan insikten om hbt som "den upphojda karleken" eller hbt laggningen och sedan argumenten for de sexuella preferenser man valt/ar.

honan eller agget?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=794403 verka faktiskt stodja allt annat an din teori.

oavsett ar det ganska ot och ater till traden. nar kommer tom clancy ut ur garderoben?
Citera
2008-06-17, 18:45
Medlem
Fler homosexuella genier

Oscar Wilde
Chuck Palahniuk (skrev bl.a. Fight Club)
Alfred Jarry (grundaren av patafysiken)
Leonardo Da Vinci (han skrev också!)
Gunnar Björling (bästa poeten från Finland)

etc. etc. etc.
Citera
2008-06-17, 19:25
Medlem
Pretty Vacants avatar
Jens Lapidus är också han en avikare. Vet att han har homosex och att hans kvinna inte misstycker till detta. Hon är inte glad men accepterar att det är så det är.
Citera
2008-06-17, 22:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Det har även upprättats listor på vänsterhänta personer med stora talanger, likaså listor på personer födda inom ett visst "stjärntecken" o.s.v. Listorna tenderar alltid att bli mycket långa, eftersom varken vänsterhänthet eller homosexualitet et.c. är särskilt ovanligt.

När det gäller eventuell överrepresentation bland skådespelare så kan den vara av samma banala slag som bland frisörer. De dras till yrket men uppvisar inte nödvändigtvis någon större begåvning för det. De flesta skådespelare är väl närmast att betrakta som ett slags självgående och talande scenrekvisita. Inget ont i det, sådana behövs också.

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-06-18, 00:16
Medlem
Citat:

Seriöst, du ska bara veta hur många sådana det finns. Eller lastbilschaufförer, eller skogshuggare. Alla så manliga men oj vilka bögar.

I min värld går de under epitetet "snuskgubbar".
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in