2002-01-04, 21:36
Jag undrar om nån har provat betel, och i såfall hur intar man den för bästa effect.
(går det att extrahera den på nått lätt sätt.

Tack för svar.
Citera
2002-01-04, 22:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Betelnut

tack för svar? ingen har svarat än...
Citera
2002-01-05, 00:22
Medlem
Betelnut

Till att börja med så tar du en bit folie ungefär en fjärde dels A4 papper stor, som du eldar lite på den blanka sidan av,(om man orkar själv brukar jag inte göra det,det är för att man skall få svårare för att bränna plåten) ,sedan tar du en bit dass-papper och lägger foliet mot något jämnt tex en tjock tidning & stryker ut foliet med hjälp av pappret så det inte finns några veck elr annat som kan hindra draken från att rinna fritt,sen tar du tex en ciggaret och skär ut en bit foilie efter den så att du kan göra ett rör som är i samma längd som ciggen på ett ungefär och i samma tjocklek ,sedan "rycker du till den" på 2 ställen undefär i mitten (varför förklarar jag sedan) gör detta väldigt försiktigt tänk på att röken skall komma igenom- du skall kunna se igenom röret dock inte utan att se "böjarna".Du tar sen ta "plåten" alltså foliet som du eldade på och göra en Liten "ränna" någonstans på den,böj den mjukt och gör den inte djup , häll på LITE Drabb till och börja med- på den sida som inte är blank ,tänd en cigg och ta fram en tändare med relativt liten låga,sätt röret till munnen och luta plåten lite granna elda under drabbet försiktigt ,följ med drabbet när det från pulver/sten börjar "smälta" och rinna, med lågan strax BAKOM det hela tiden sug försiktigt,håll också röret bakom draken alltså inte precis ovanför utan lite bakom det -ta inte i för kung och fosterlad när du suger upp röken tänk på att du efter slagningen skall orka ta ett bloss också!sug i dig så mycket du klarar av med plats för ett litet bloss på ciggen- ta ett snabbt bloss på ciggen håll kvar LÄNGE,så lång tid du klarar av att hålla röken nere,blås ut röken långsamt ,du känner nu effekten-upprepa följande tills allting är slut,tänk på att det skall vara så lite "svart" på foliet som möjligt du skall alltså i minsta möjliga mån undvika att bränna draken, sedan kommer vi till varför du böjt till röret på 2 ställen-jo det är som följande -imellan dessa 2 böjar fastnar det rök som bildar en olja så rulla upp röret och stryk ut det lite granna sätt ett nytt rör till munnen(för den erfarna behövs ej ett rör utan man suger helt sonika in röken i munnen på ett speciellt sätt,men det får bli ett senare problem att lära sig) och dra i dig allt på det gamla röret,Observera att du inte behöver göra ett nytt rör efter varje slagning du kan ju använda samma rör på 10 gram om du vill!mer att tänka på då...jo att köpa en "geisha choklad"(stavas det så?) och använda dennes folie är ju inte fel iof lite lättare att bränna sönder men dock bättre effekt. Skit i det dom första gångerna, ha vanligt folie istället,tänk på att om du brännt draken för mycket elr om det blivit för "kladdigt" på plåten pga en massa bränt elr dylikt så är det bara att låta drabbet torka några sekunder för att sedan bryta loss det och lägga det på en ny fräch plåt istälet detta underlättar mycket ,vet själv att jag kunde använda 3 plåtar på en slagning förr. Jag uppmanar dock inte dig till att röka denna skit,men OM du ändå bestämmt dig kan det vara bra med några tips.Själv röker jag MAX 5 ggr per år Risken med att fastna i ett missbruk är enormt!
Citera
2002-01-07, 18:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Betelnut

jass
Citera
2002-01-22, 12:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Betelnut

Kidmungo... antingen har du missuppfattat frågan eller så är detta nya rön.

Det låter som du beskriver rökheroin. Betelnöt är direkt farligt. Jag har tagit det vid flera tillfällen. Den metod jag använt är följande:

Tag nöten, elle pulvret, och lägg i något form av blad. ganska stort. Vinblad tex. Häll på lite kalk. Rulla ihop bunten och tugga!

Kalket används för att frigöra alkaloiderna. Utan den är inte nötenpotent.

Tugga, tugga, tugga, i ca 10 min. När du känner dig vimsen, tugga ett par minuter till. Munnen kommer att fyllas med en rödbrunvätska så du får spotta ut en del. (FÄRGAR ALLT och GÅR INTE BORT) så akta mattan. Vad du än gör så svälj inte vätskan. Du blir maaaagsjuk. Lite e´ingen fara men inte allt!

Lycka till!

Citera
2004-12-10, 18:11
Medlem
Citat:
Kidmungo... antingen har du missuppfattat frågan eller så är detta nya rön.

Det låter som du beskriver rökheroin. Betelnöt är direkt farligt. Jag har tagit det vid flera tillfällen. Den metod jag använt är följande:

Tag nöten, elle pulvret, och lägg i något form av blad. ganska stort. Vinblad tex. Häll på lite kalk. Rulla ihop bunten och tugga!

Kalket används för att frigöra alkaloiderna. Utan den är inte nötenpotent.

Tugga, tugga, tugga, i ca 10 min. När du känner dig vimsen, tugga ett par minuter till. Munnen kommer att fyllas med en rödbrunvätska så du får spotta ut en del. (FÄRGAR ALLT och GÅR INTE BORT) så akta mattan. Vad du än gör så svälj inte vätskan. Du blir maaaagsjuk. Lite e´ingen fara men inte allt!

Lycka till!
o var kan man få tag på kalk då?
Citera
2004-12-10, 18:19
Bannlyst
I kalkaffären.
Citera
2004-12-11, 20:32
Medlem
XenuHubbards avatar
Jag har tuggat ca 20 stycken under en krogrunda.

Farligheten är överskattad. Men andedräkten är för jävlig nästa morgon.
Citera
2004-12-11, 23:33
Medlem
vad är detta för något??
Citera
2004-12-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limone
vad är detta för något??
http://www.erowid.org/plants/betel/
Citera
2004-12-13, 14:40
Bannlyst
Jag gjorde lite olika varianter av té av betelnöter, käkade kross och försökte få ut någon effekt utan framgång. Men tydligen måste man använda kalk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in