• 8
  • 9
2011-12-01, 17:11
Medlem
Höga doser av Ketamin och Methoxetamin slår enligt mig det mesta. Kör helt över all verklighetsuppfattning!
Citera
2011-12-01, 19:20
Medlem
Dolcontinas avatar
Beror lite på men rent instinktivt så måste jag säga Oxikodon. Jag har aldrig testat MDMA (som ju många tycker är den ultimata lyckan/glädjen) men jag antar att det inte handlar om samma "normala" glädje man kan uppleva på opioider? Har fått för mig att MDMA mer ger ett slags "övernaturligt" lyckorus? Eller verkar det bara så, bara för att det är så svårt att förklara glädjeruset?

Hur som helst... Oxy kan jag börja gråta av, av glädje då. Men egentligen så handlar det inte direkt om glädje, inte därför jag kan börja gråta... det är mer så fysiskt skönt att man känner glädje. Eller det är nog både glädje och njutning. Svårt att förklara men de som tagit någon skön opioid vet säkert vad jag menar. Extra skönt blir det ju om man är abstinent också. Man känner som en massa saker samtidigt... njutning, lycka, lättnad, extas, förvåning (fast man tagit det flera gånger).

Oxy har både gett mig starkast eufori och starkast positiva upplevelse.

Men jag har även andra rus som jag en gång i tiden älskat! Då handlar det om lim och bensin Sniffning/boffning alltså. Idag skulle jag aldrig komma på tanken att göra det men jag gjorde det ofta som ung.

Det jag älskade med de här rusen var att jag hamnade i väldigt konstiga världar... Mina vänner kunde bli stora tjattrande ekorrar, Djävulen kunde komma på besök, man kunde bo i någons näsa, man kunde förflytta sig mellan olika skumma världar genom att flyga m.m.

Innan vi skulle sniffa (vi kallade det sniffa trots att vi andades in med munnen) så blev jag alltid så uppspelt att jag skakade. Jag blev så spänd av förväntan att det ofta förstörde början av ruset. Jag var spänd som en vajer och hela jag darrade som ett asplöv. Väldigt irriterande!

Det här handlar i alla fall om två helt olika rus ju. Det ena är mer ett normalt tillstånd med väldigt mycket känslor, det andra är mer galet.
Citera
2011-12-04, 18:38
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina

Men jag har även andra rus som jag en gång i tiden älskat! Då handlar det om lim och bensin Sniffning/boffning alltså. Idag skulle jag aldrig komma på tanken att göra det men jag gjorde det ofta som ung.

Det jag älskade med de här rusen var att jag hamnade i väldigt konstiga världar... Mina vänner kunde bli stora tjattrande ekorrar, Djävulen kunde komma på besök, man kunde bo i någons näsa, man kunde förflytta sig mellan olika skumma världar genom att flyga m.m.

Innan vi skulle sniffa (vi kallade det sniffa trots att vi andades in med munnen) så blev jag alltid så uppspelt att jag skakade. Jag blev så spänd av förväntan att det ofta förstörde början av ruset. Jag var spänd som en vajer och hela jag darrade som ett asplöv. Väldigt irriterande!

Det här handlar i alla fall om två helt olika rus ju. Det ena är mer ett normalt tillstånd med väldigt mycket känslor, det andra är mer galet.

Jag känner igen mig mycket. Boffade ganska friskt när jag var runt tolv-tretton år. Man blev så otroligt frånkopplad från verkligheten. Några andetag från en plastpåse innehållandes toapapper indränkt i gripens kemisk rena bensin och du klev in i en fantasivärld där du själv skapade omgivningen. Mycket starkare hallucinogent än de tryptaminer jag provat
Idag skulle jag aldrig göra det pga skadorna man kan få. Lustgas funkar som ett ganska oskadligt substitut. Men kommer ändå inte i närheten av samma rus man fick ifrån bensinen.

Annars skulle jag säga methoxetamine. Jag hamnar knappt i "m-hole" oavsett dos. Så jag har varit vid fullt medvetande under några sinnessjuka resor. Mestadels spännande och sköna, men även några riktigt skrämmande.

Ser man "mest psykiskt påverkande" på ett annat sätt så får jag nog flika in bensodiazepiner. Jag märker knappt av ruset men går från en osäker deprimerad liten människa till fullt normal människa med livslustan. Alltså väldigt stor psykisk påverkan, men inte i samma bemärkelse som tex hallucinogener
Citera
2011-12-04, 21:33
Medlem
Bongmons avatar
MXE helt klart.. Upplevde en såkallad egodöd. Var inte så trevligt heller men när ja kom ner så kändes det inte så farligt.
Citera
2011-12-06, 18:01
Medlem
THE-OJAs avatar
LSD för första gången för mig var så mindfuckat. Tog väl ungefär ett dygn innan jag kom ur min bubbla som det kändes att jag var i, kunde inte tänka en enda tanke och jag förstod inte min närvaro på denna planet.
Blev nog inte bättre av att jag drog ut på kvällen och väl ute intogs det tjack, röka och alkohol. Blev lite dabbigt den kvällen.
Citera
2011-12-11, 14:08
Medlem
Ricky_s avatar
Beror ju helt hur man definierar frågan. Men mest mindfuck måste vara en rejäl dos LSD, med tanke på dom sjukt långa intensiva looparna man kan fastna i. Salvian var ju då fan inte o leka med heller, mer än jag kunde hantera!
Citera
2011-12-12, 08:23
Medlem
tions avatar
Trodde jag skulle svara Methoxetamine. Har varit galet borta på den substansen men; Även fast jag ibland inte har vetat vem jag själv är, hur man sätter sig i en stol eller för den delen ställer sig upp efter att ha ramlat ihop i den så måste jag svara svamp. Det är något med min hjärna och Mxe som inte riktigt fungerar ihop.

Men svamp! Hej och hå. Glömmer aldrig 16g torkat efter ett par dagars fasta och halvgedigen meditation!
Citera
2011-12-12, 08:27
Medlem
ultrasunks avatar
de sista tripparna på mxe without question.... fyfaan total förvirring.
Citera
2011-12-12, 09:06
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
de sista tripparna på mxe without question.... fyfaan total förvirring.
+1, fyhelvete vad jag sneade. Det går inte ens att jämnföra med en halvstor dos svamp. Att inte förstå att man lever, eller ja, det var väl egentligen när jag faktiskt insåg att jag levde som jag blev livrädd och försökte ta livet av mig. Rev ner en stor jävla tavla och skar upp tummen och bröstet. Det tog ett bra tag innan jag fattade att det var ambulanspersonal runt mig. Var så jävla förvirrad, bara in och sy ihop skiten på det och en överjävlig feber. Sov väl inte på 50h.

Nu fick jag nog i mig en 300-600mg av misstag, var så förvirrad att jag inte minns varför jag tog mer

Jag skulle nog kunna jämnföra det till att boffa eller köra lustgas men ändå ganska olikt. En riktig skräckupplevelse iaf.
Senast redigerad av Stormorfar 2011-12-12 kl. 09:19.
Citera
2012-09-29, 01:23
Medlem
MDMA är helst klart det bästa ruset jag upplevt om man jämför med allt jag tagit och jag har tagit opiater och opioder.
Men mest psykiskt påverkade som jag tagit måste väl vara lustgas och weed, lsd o svamp har jag inte testat än men dom skulle verkligen påverka än psykiskt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in