Tjena, fick en lite kul id idag: Tnk er att det skulle finnas ett miniatyrbygge av Manhattan ngonstans, det hade inte behvt vara stort, kanske 100x100 meter, dr man ftt fr sig att bygga upp ett omrde med bostder, affrslokaler etc. Det hade funnits mindre versioner av typiska brownstone-hus, en mindre version av Central Park och naturligtvis replikor av knda skyskrapor som Empire State Building och Chrysler Building. Hr skulle man d kunna kpa lgenheter och sga att man bor p 129 W 81 Street (Jerry Seinfelds adress

) eller liknande. Om man vill dra det nnu lngre hade lokaltidningen naturligtvis hetat New York Times. Detta skulle fretrdesvis byggas p en halv eller fr att efterlikna Manhattan s lngt som mjligt. "Minihattan" skulle vara ett tillrckligt dligt namn fr att funka
Dessa arkitektoniska galenskaper hade jag varit jvligt intresserad av iaf! Nu till min frga: Finns det nt snt hr, allts nn miniversion av nn stad eller liknande? I Las Vegas har de ju byggt upp ett litet mini-New York, men dr kan man ju inte bo tyvrr utan det r mer en turistattraktion. Jag har fr mig att jag lst att det ska finnas ett mini-Paris nnstans i Asien, med eiffeltorn och allt. Nn som vet?