Tjena, fick en lite kul idé idag: Tänk er att det skulle finnas ett miniatyrbygge av Manhattan någonstans, det hade inte behövt vara stort, kanske 100x100 meter, där man fått för sig att bygga upp ett område med bostäder, affärslokaler etc. Det hade funnits mindre versioner av typiska brownstone-hus, en mindre version av Central Park och naturligtvis replikor av kända skyskrapor som Empire State Building och Chrysler Building. Här skulle man då kunna köpa lägenheter och säga att man bor på 129 W 81 Street (Jerry Seinfelds adress

) eller liknande. Om man vill dra det ännu längre hade lokaltidningen naturligtvis hetat New York Times. Detta skulle företrädesvis byggas på en halvö eller ö för att efterlikna Manhattan så långt som möjligt. "Minihattan" skulle vara ett tillräckligt dåligt namn för att funka
Dessa arkitektoniska galenskaper hade jag varit jävligt intresserad av iaf! Nu till min fråga: Finns det nåt sånt här, alltså nån miniversion av nån stad eller liknande? I Las Vegas har de ju byggt upp ett litet mini-New York, men där kan man ju inte bo tyvärr utan det är mer en turistattraktion. Jag har för mig att jag läst att det ska finnas ett mini-Paris nånstans i Asien, med eiffeltorn och allt. Nån som vet?