2008-06-13, 14:13
Medlem
Spinnacers avatar
Upplever nämligen att jag har en ganska svag emalj, får mycket ilningar och dylikt. Vad kan jag göra för att förbättra?
Citera
2008-06-13, 14:33
Medlem
RivenFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Upplever nämligen att jag har en ganska svag emalj, får mycket ilningar och dylikt. Vad kan jag göra för att förbättra?

Tyvärr går det inte att återuppbygga emaljen. Att inte använda whitening produkter är ett sätt att undvika att slita på emaljen.
Citera
2008-06-13, 18:08
Medlem
Spinnacers avatar
Så om man har ilingar i tänderna så kommer man alltid ha det? Jag är ju inte 100 % på att det är just emaljen. Om man borstar tänderna någon gång till om dagen och tar flourtabletter, tandtråd etc, hjälper inte det?
Citera
2008-06-13, 19:14
Medlem
Xstars avatar
Det är vad jag försöker göra. Jag har också ilningar. Min empiriska erfarenhet (empiri är kunskap lärd av erfarenhet) är att speciellt flourtabletter och även flourkräm (kan man få som recept av tandläkare tror jag, om man har problem med ilningar) hjälper men inte inte helt permanent. Äter jag mkt flourtabletter kan jag äta en viss mängd syra innan tänderna blir känsliga. Tror det har med syrabalansen att göra. Jag frätte sönder min emalj när jag käkade typ 10 liter krusbär när jag var 12. Flour hjälper! Käkar man mkt sånt känner man inte av några ilningar. Jag får det bara om jag äter glass med framtänderna. Hoppas flour inte är giftigt... hehehe.
Citera
2008-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

Använd SENSODYNE PRO-EMALJ i förebyggande syfte. Den är jäkligt bra, och skyddar emaljen. Men kom i håg att tidigare skador på emaljen ej går att återställa.
Citera
2008-06-14, 22:22
Medlem
2MissMes avatar
Tandkrämen Zendium sensitive är väldigt bra mot ilningar.
Senast redigerad av 2MissMe 2008-06-14 kl. 22:23. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in