2008-06-13, 10:15
Medlem
Jag är 21 år, 175 cm och väger 71 kg.
Efter 10 år inom fotbollen så har jag byggt på mig väldigt stora lårmuskler. Mina lårmuskler är så stora så att det blir oproportioneligt med resten av min kropp...
Jag vill börja träna kampsport till hösten, och just nu har jag för mycket muskelmassa för att göra bra ifrån mig. Men det är inte bara kampsporten där skon klämmer. Jag trivs inte med storleken på mina lårmuskler i förhållande till resten av kroppen. tilläggas bör också att det finns inte mycket fett på mina lår, mestadels bara muskler.
Jag har inte tränat lår på gymmet på över 2 år men de är ändå lika stora som innan.
Har börjat powerwalka 40 min varje morgon och stretchar mycket efter varje promenad. Ska jag fortsätta med det för att få mindre och slankare muskler?

Hjälp! Hur blir jag av med mina "gigantiska" lårmuskler?
Citera
2008-06-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erichrcar
Jag är 21 år, 175 cm och väger 71 kg.
Efter 10 år inom fotbollen så har jag byggt på mig väldigt stora lårmuskler. Mina lårmuskler är så stora så att det blir oproportioneligt med resten av min kropp...
Jag vill börja träna kampsport till hösten, och just nu har jag för mycket muskelmassa för att göra bra ifrån mig. Men det är inte bara kampsporten där skon klämmer. Jag trivs inte med storleken på mina lårmuskler i förhållande till resten av kroppen. tilläggas bör också att det finns inte mycket fett på mina lår, mestadels bara muskler.
Jag har inte tränat lår på gymmet på över 2 år men de är ändå lika stora som innan.
Har börjat powerwalka 40 min varje morgon och stretchar mycket efter varje promenad. Ska jag fortsätta med det för att få mindre och slankare muskler?

Hjälp! Hur blir jag av med mina "gigantiska" lårmuskler?

Det ända som gäller är ju att gå ner i vikt, och då ej träna din lårmuskler under tiden! kcal in vs kcal ut!
Citera
2008-06-13, 16:07
Medlem
DimeWorshipers avatar
Det jag tycker är att träna överkroppen så att de kommer ikapp, självklart ska du inte neglera benträningen under tiden.

Sen så överskattar ni fotbollsspelare storleken på era lår, kommer ihåg att under mitt första träningsår hade jag 7 cm större lår än en kompis som spelade i ett B-lag. Ingen större viktskillnad.
Senast redigerad av DimeWorshiper 2008-06-13 kl. 16:11.
Citera
2008-06-13, 16:28
Medlem
va har du i omkrets på benen då?
tyker aldrig ben kan bli för stora på en kropp som inte innehåller fet.
Träna överkroppen hårt ist,mer rygg o axlar så du blir bredare...
Citera
2008-06-13, 16:48
Medlem
mushys avatar
Stora ben behöver väll inte vara en nackdel i kampsporten? crocop t.ex stabil som fan och svår att få ner, skulle tro att mycket av det är hans benstyrka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in