2010-11-30, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetfitta
Tydligen är det en torka på grönt just nu.

Inte torka, finns på många håll. Dock så har mina bekanta sprungit in i en del besprutad skit, ska tydligen finnas en del sådan skit på gatan. Dock inte torka, aldrig torka i Oslo man behöver bara veta vem man ska ringa
Citera
2010-11-30, 09:56
Medlem
Krim1s avatar
Bodde i Oslo ett år. Sjukt lätt att fixa röka och alla möjliga droger där jämfört med i Sverige.
Gäller bara att få en hyffsad bekantskapskrets med öppna norrmän så löser sig det mesta.

Förstår varför många unga svenskar väljer Oslo =)
Citera
2010-11-30, 19:58
Medlem
fetfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Inte torka, finns på många håll. Dock så har mina bekanta sprungit in i en del besprutad skit, ska tydligen finnas en del sådan skit på gatan. Dock inte torka, aldrig torka i Oslo man behöver bara veta vem man ska ringa

Ja, tydligen var det så.
Fel av mig.

Var inte alls så svårt att fixa.
Ska bli gott nu.
Citera
2010-12-02, 07:16
Medlem
Har bott i Oslo cirka ett år nu, har alltid undrat om kioskerna som ägs av vietnameserna kan tänkas sälja.
Mest ut av nyfikenhet, men det skulle va smidigt när ordinarie kranar inte kan ses.

Någon som prövat?
Citera
2010-12-02, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffStar
Har bott i Oslo cirka ett år nu, har alltid undrat om kioskerna som ägs av vietnameserna kan tänkas sälja.
Mest ut av nyfikenhet, men det skulle va smidigt när ordinarie kranar inte kan ses.

Någon som prövat?

För 2 år sedan (tror jag det var) bustade polisen 40 vietnamesiska cannabisodlingar av modellen större. Så nog finns det chans alltid, vet dock inte ifall dom har backat ut ur den branschen då det blev en jävla hype ett tag här i norge kring vietnameserna och deras knarkindustri.
Orkar tyvärr inte googla fram någon tidningsartikel om detta, men google finns ju alltid till ditt förfogande
Citera
2011-01-25, 08:36
Medlem
Bertzorrs avatar
Citat:
För 2 år sedan (tror jag det var) bustade polisen 40 vietnamesiska cannabisodlingar av modellen större. Så nog finns det chans alltid, vet dock inte ifall dom har backat ut ur den branschen då det blev en jävla hype ett tag här i norge kring vietnameserna och deras knarkindustri.
Orkar tyvärr inte googla fram någon tidningsartikel om detta, men google finns ju alltid till ditt förfogande
Är det inte tattare och sån skit som står der?
Er vel mest svarta som säljer back plaza och runt älven där.
Citera
2011-01-25, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertzorr
Är det inte tattare och sån skit som står der?
Er vel mest svarta som säljer back plaza och runt älven där.

Jo, så kanske man kan uttrycka sig. Inte direkt seriösa kranar man gärna köper av, men i brist på annat så har man ju ibland inget val
Citera
2011-01-25, 19:07
Medlem
Bertzorrs avatar
Citat:
Jo, så kanske man kan uttrycka sig. Inte direkt seriösa kranar man gärna köper av, men i brist på annat så har man ju ibland inget val
haha nej inte dirket är jo oxå så sjukt lätt att bara dra ner til platta, istället för att ringa kranar som är toma etc...
Citera
2011-01-30, 07:48
Medlem
Har haft problem att hitta en seriös/pålitlig kran faktiskt . Har lyckats skaffa mig några nummer utav afrikanerna som säljer på stan men eftersom rökat oftast inte har den kvalitet som jag är van vid så vill jag inte använda mig utav dem. Tips på hur jag hittar en bra kran är mycket uppskattade

Jag tycker allt det är konstigt att grönland T/plattan inte är bättre övervakade utav polis, polis huset ligger ju bara 600m därifrån. Har ni någon erfarenhet utav civil poliser i dessa områden?
Citera
2011-02-13, 12:29
Medlem
Chillfires avatar
känns nojigt att köpa av randoms, fast känner man ingen här kanske man inte har alternativ.. Köpt av en "neger på stan" en gång, en invandrare som jag tog numret av och sen mötte honom några dagar senare..

Men jag kände iofs mycket folk i Oslo innan jag flyttade..
Citera
2011-02-13, 18:56
Medlem
MarianneNys avatar
Kan droppa lite erfarenheter, kanske hjälper någon nödig Oslobo in the hunt..
Jobbade sommaren 2007, 2008, 2009 och 2010 där

Polisens/tullens attityd:
Röker du en spliff och blir fångad ber de dig bara att släcka den och trampa sönder den sedan.. hittar de några enstaka gram på dig så beslagtar dom det och låter dig gå. Hade en gång en 4a samt en pipa jag skulle ta med mig från Oslo ner till Göteborg på en buss.. civila tullare stod på perrongen och tittade till passagerarna, hunden blev intresserad av mig och jag fick åka in lite snabbt på ett rum alldeles intill där jag tullades.. man hittade pipan och gräset, tog grejerna och sa att det inte var bra för hälsan och önskade mig en trevlig resa.. thats it

Älvgambianerna/haschgambianerna:
Köp aldrig hasch av dessa skojare.. du får alltid bra bitar och oftast 1.3 eller 1.4or för 100nok, men kvalitén är skit då alla gambianer har precis samma "soapbar" hasch.. hasch"fingrar" som är utblandade med henna och diverse skit, needless to say otroligt dåligt kvalité och röker man 2-3 spliffar börjar man bli varm och konstig i kroppen, illamående och svimfärdig.. bara gud vet vad som finns i den skiten..

Scora grönt:
Fråga inte efter grönt på plattan eller grönland.. prata istället med gambianerna och fråga efter "green" "marihowana" som de uttalar det.. av 3 gambianer kommer du få minst 1 napp.. de har oftast påsar med 2g i som går för 200/250nok.. ska du ha 5or får du oftast ett nummer att ringa till eller så ber de dig vänta och återkommer någon kvart/tjugo minuter senare.. priset brukar ligga på 600/700nok. kvalitén är helt ok, inget att klaga på..

Att undvika snutens ilska:
Sälj eller rök ALDRIG med underåriga eller ungdomar som ser underåriga ut!! då blir det problem!!
Polisen ger blanka fan i om vuxna röker, horsar eller snortar sålänge ungdomar inte finns med i bilden!
Är du som läser detta underårig eller ser liten ut ge fan i plattan, det finns alltid kvinnor från socialtjänsten som står och tittar till och frågar vad fan du gör där.. vittnar de ett köp så kommer du ha en snut bakom axlarna på 1,3 sekunder..

Smuggla in grönt från Sverige:
Tullen i Norge är jävligt hårda och tullar i princip alla bussar med hund, ska du smuggla så är mitt bästa tips att lägga grejerna längst upp i bussen där man lägger bagage m.m.. hundar har svårt att lukta uppåt.. åker du tåg kommer du med största sannolikhet tullas dock ej med hund.. det dom gör är att tullen går en runda genom tåget och frågar ordinarie frågor men antecknar alla som ser "misstänkta" ut och väntar med civila tulltjänstemän på perrongen på Oslo C och haffar dig såfort du kliver av..

Mitt viktigaste tips är "keep your cool" har blivit haffad på perrongen en gång med 30g hasch i 1grams portioner i armfickan.. sålänge man är trevlig, har en trovärdig historia, bostadsadress man kan referrera till, arbetstillstånd och verkar helt enligt legitim så kommer du inte tullas.. jag visste att jag skulle få ordentligt med skit om de bad mig med in till rummet men var jävligt lugn och visade inga tecken på misstanke och blev släppt någon minut senare..

Marianne Ny
Kuksugerska.
Senast redigerad av MarianneNy 2011-02-13 kl. 19:01.
Citera
2011-03-06, 00:03
Medlem
Nu börjar jag tröttna på oslo.. Jg försöker och försöker men finns vääldigt många oseriösa som säljer. Alla norrmän jag jobbar med kör ju bara koks...

Rör bara grönt men har stora problem att få tag på ngt. Vilket område är enklast att försöka med, eller finns det ngr bra ställen att träffa folk på? ( om detta är tillåtet) på gränsen till kranfiske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in