2012-02-26, 01:28
Den sämsta bioupplevelsen jag haft. Sorgligt andefattig film. Stackars gamla, ointressanta, Lasse. Nej, de fyra första får duga som underhållning av rang.
Citera
2012-02-26, 01:35
Medlem
wonderlands avatar
Hur många har sett filmen hittills?

Har försökt googla, finns det någon sida som för statistisk över antal biotittare vad gäller filmer som visas på svenska biografer?
Citera
2012-05-26, 16:09
Medlem
Trumpeters avatar
Såg den precis, och den var fan urkass. Glad att jag inte betalade för den.
Citera
2012-05-26, 16:18
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Såg den precis, och den var fan urkass. Glad att jag inte betalade för den.
Samma här,vilken långtråkig besvikelse denna var.
Då kan jag till och med se om Hälsoresan som hade några roliga scener men denna var verkligen bottennappet.
Reagerade även på att Stig-Hemler och Ole betedde sig som om de träffade varandra för första gången och deras lilla jargong var helt borta.
Citera
2012-05-28, 03:21
Jag förstår att så många av er tyckte att den var kass, tempot var nämligen långsamt och det fanns massor av reklamskyltar och kulturreferenser från fyrtio- och femtiotalet som jag antar att många av er helt enkelt inte förstod eftersom ni är för unga. Förr oss bakåtsträvare som lever i en förgången tid så var det däremot trevligt att för en stund se ett samhälle som sedan länge är borta. Det fanns så mycket som gjorde att det klickade till i skallen, programmet Tiotusenkronorsfrågan, "I en sal på lasarettet" som var en väldigt sorglig men även väldigt vanlig visa om en lungsjuk flicka som bland annat min mormor alltid sjöng när jag var barn, avslutningscenen från Casablanca och så vidare. Trivsam och trevlig film.

Kul också med referenserna bakåt till de tidigare filmerna i form av en full Sven Melander, ett alplandskap på lastbilen och så vidare. 3/5
Citera
2012-05-28, 20:49
Medlem
Keysors avatar
Sämsta skiten jag sett någonsin, tyckte ändå det var helt ok i början men sedan när det bläddrar fram och tillbaka mellan "dåtid" och "nutid" somnar man ju direkt. Är absolut ingenting av värde från "dåtiden".

Göta Kanal 2 är ju ett helt mästervärk jämfört med denna
Citera
2012-05-28, 21:44
Medlem
Jag gillade början som bara den men sen så vart det bara sämre o sämre mina höga förväntigar försvan Men den funkade ju att se men inge höjdare som dom brukar vara
Citera
2012-05-29, 00:30
Medlem
Saknade Weiron Holmberg i den här filmen, han är verkligen en underskattad skådis!
Citera
2012-06-10, 22:45
Medlem
Karmans avatar
Tyckte den var helt OK. Jag garvade flera gånger och tyckte den var småmysig. Dessutom tycker jag filmen var mer välgjord, bättre klippt än de gamla Helmerrullarna, som jag tycker har varit lite hafsigt gjorda. Dock ljudmixningen kunde återigen varit bättre.

För mig är denna bättre än både golfresan och hälsoresan.
Citera
2012-06-11, 01:45
Medlem
PluttePuttes avatar
Har inte sett filmen ännu. Men tycker dom två första är dom bästa. Att åka ut och fira midsommar i skärgården, åka på golfkurs till skottland och åka på SPA är för mig inga sällskapresor. Tycker Åberg kunde satsat på någon kryssningsresa istället.
Citera
2012-06-11, 01:57
Medlem
Det var väl i någon intervju som det sas att det kunde bli ytterligare en film?
Citera
2012-07-31, 20:56
Medlem
Wargtasss avatar
Jag tyckte att The Stig-Helmer story var bra och sevärd. Den hade sina poäng. Tycker den var en mysig nostalgifilm. Dock aningens lite deppig, som att livet var över och blickades bakåt på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in