Jag tycker ni är lite fel ute på album men har rätt band ibland...
Craft - Terror Propaganda
Drudkh - Autumn Aurora
Nifelheim - Envoy of Lucifer (2007) - Låter precis som Nifelheim brukar så varför just denna ska nå klassikerstatus vet jag ej... Jävla bra dock.
Shining - II: Livets Ändhållplats är min personliga favorit men störst klassikerpotential har nog V: Halmstad
Watain - Casus Luciferi är tveklöst det album av dem som platsar här, den är även dubbelt så bra som den nerdummade Sworn to the Dark.
Så gör jag om jag får tycka lite. Jag vaknade just så jag vet inte riktigt vad som glöms (Kanske Ondskapts debut eller nåt av Antaeus), ska klura på det och återkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av fuckaround
Funeral Mists album Salvation från 2003 är i mitt tycke en modern klassiker.
Mycket på grund av Ariochs vokala insatser. De sista 5-6 minuterna i In manus tuas är också bland det bästa som gjorts instrumentalt inom black metal.
Jag tycker sången är för "hackig" eller vad man nu ska säga på den... Jävligt bra, visst, men det är lite för många olika tagningar och olika effekter, jag tror inte det är två textrader efter varann på hela skivan som är inspelade in en tagning och får ha samma effekter... Tappar flowet litegrann om du förstår hur jag menar. Håller ingen med?