2008-06-12, 11:27
Medlem
Mad scientists avatar
Jag laddade nyss ned den nyaste uppdateringen fr mitt geforce 6800GT, GeForce Release 175 WHQL. Nu har jag inte lngre normal bild d jag spelar upp videofiler. Det spelar ingen roll vilken filtyp jag spelar upp och inte heller vilken spelare jag anvnder. Problemet med bilden r att det ser ut om att kontrasten eller ngonting blivit ndrad. Jag kollade sklar genast instllningar fr kontrast osv, men nr jag ndrar dessa ndras inte bilden p sjlva filmen, utan bara bilden i sig (dvs explorer osv.). Jag har prvat att ominstallera mitt codec-paket CCCP, men problemet kvarstr...

Edit: Lol efter att ha gtt tillbaka till grunddrivrutin fr att sedan installera drivrutin p nytt var problemet fortfarande kvar. Gick in under nvidias kontrollpanel fr att se om jag kunde hitta ngon lsning, hade igng en videofil (som fortfarande sg sr ut) och klickade p "run display opimazation wizard" fr upp guiden och klickar p cancel... Bilden r nu normal p filmfilen. Dock nr jag ppnar den igen r det fel p den, men man kan fixa felet p samma stt som tidigare.

Gick ocks in och pillade lite i Riva tuner och mrkte att om jag ndrade i gamman p "color adjustment -> overlay" medan jag hade ett filmklipp uppe hoppade kontrasten p filmen till normallge. Men ven om jag sparar instllningarna osv s r gamman nd buggad nr jag ppnar ett filmklipp igen.

Nn som vet vad detta kan bero p? Och hur man fixar det?

Edit2: Kunde nu kommar runt problemet genom att p windows media player classic g in i options -> output -> markera vmr 9 (renderless). S nu r problemet fixat!
Senast redigerad av Mad scientist 2008-06-12 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in