Jag laddade nyss ned den nyaste uppdateringen fr mitt geforce 6800GT, GeForce Release 175 WHQL. Nu har jag inte lngre normal bild d jag spelar upp videofiler. Det spelar ingen roll vilken filtyp jag spelar upp och inte heller vilken spelare jag anvnder. Problemet med bilden r att det ser ut om att kontrasten eller ngonting blivit ndrad. Jag kollade sklar genast instllningar fr kontrast osv, men nr jag ndrar dessa ndras inte bilden p sjlva filmen, utan bara bilden i sig (dvs explorer osv.). Jag har prvat att ominstallera mitt codec-paket CCCP, men problemet kvarstr...
Edit: Lol efter att ha gtt tillbaka till grunddrivrutin fr att sedan installera drivrutin p nytt var problemet fortfarande kvar. Gick in under nvidias kontrollpanel fr att se om jag kunde hitta ngon lsning, hade igng en videofil (som fortfarande sg sr ut) och klickade p "run display opimazation wizard" fr upp guiden och klickar p cancel... Bilden r nu normal p filmfilen. Dock nr jag ppnar den igen r det fel p den, men man kan fixa felet p samma stt som tidigare.
Gick ocks in och pillade lite i Riva tuner och mrkte att om jag ndrade i gamman p "color adjustment -> overlay" medan jag hade ett filmklipp uppe hoppade kontrasten p filmen till normallge. Men ven om jag sparar instllningarna osv s r gamman nd buggad nr jag ppnar ett filmklipp igen.
Nn som vet vad detta kan bero p? Och hur man fixar det?
Edit2: Kunde nu kommar runt problemet genom att p windows media player classic g in i options -> output -> markera vmr 9 (renderless). S nu r problemet fixat!
Senast redigerad av Mad scientist 2008-06-12 kl. 12:07.