2022-12-06, 20:58
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har Björn blivit redaktionernas mädchen für alles? Det är väl Benny de ska prata om Svenne Hedlund med.

Jo, Svenne sa i en intervju med Malou i TV4 för några år sedan att han och Benny inte haft så mycket kontakt sedan Hep Stars-tiden.
Citera
2022-12-06, 21:57
Och ikväll snackar han om Kalle Sändare i ett minnesprogram.

Ser han inte väldigt mager och sjuk ut?
Citera
2022-12-06, 22:09
Medlem
Hyfsad hårtransplantation han gjort 😆

Såg honom köra bil i stan igår, det är verkligen svensk stil att som miljardär och världskändis köra runt i en rutten Honda Jazz. Inte för att jag bryr mig om bilar som sådana, men det är verkligen sånt man inte ser i riktiga storstäder.
Citera
2022-12-06, 22:23
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Såg honom köra bil i stan igår, det är verkligen svensk stil att som miljardär och världskändis köra runt i en rutten Honda Jazz. Inte för att jag bryr mig om bilar som sådana, men det är verkligen sånt man inte ser i riktiga storstäder.

Tja, miljardären Per Gessle körde VW Golf, då duger väl en Honda åt Västerviks-gossen Björn.

Som sagt väldigt svenskt att inte skylta med sin förmögenhet. Dessutom är det inte så smidigt att fickparkera en Fläskmerca i innerstan.
Citera
2022-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tja, miljardären Per Gessle körde VW Golf, då duger väl en Honda åt Västerviks-gossen Björn.

Som sagt väldigt svenskt att inte skylta med sin förmögenhet. Dessutom är det inte så smidigt att fickparkera en Fläskmerca i innerstan.

Ingen aning vad Gessle kör till vardags men han äger väl 5-10 Ferraris och en del andra superlyxbilar?
Citera
2022-12-06, 23:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Sverige är numera ett osäkert land. Köra runt i en Honda Jazz drar ju inte precis blickarna till sig. Sannolikt är han väl medveten om rånrisken från getto-kriminella. Drar han runt i en Bugatti eller Rolls Royce så blir det blickarna med en gång. Rätt trist i längden att inte kunna handla i Östermalmshallen utan att ha livvakter med sig. När de var unga tyckte Björn om att köra fort i sportbilar, precis som vilken unga man som helst. Med stigande ålder avtar säkert det nöjet/behovet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Man får väl ändå utgå ifrån att personer som BU har en och annan privat parkering på lämpliga ställen i stan? Det skulle jag försett mig med i all fall. Var brukar jag röra mig, vad brukar jag besöka, vilka restauranger äter jag på och sedan köper man ett gäng p-platser på kort gångavstånd. Det är ju inte så att ekonomin är en trång sektor precis.
Citera
2022-12-06, 23:33
Medlem
Citat:
Har Björn blivit redaktionernas mädchen für alles? Det är väl Benny de ska prata om Svenne Hedlund med.

Björn var i TV4-studio i lördags förmiddag. Han berättade om Pippi Långstrump-föreställningen som kommer tillbaka på Cirkus i sommar. Någon scen ur den cirkuslika föreställningen visades. Frågor blev det förstås om nya kvinnan. Mitt i sändningen kom informationen om Att Svenne Hedlund avlidit. Skulle redaktionen ha blixtinkallat Benny och kortat av intervjun med Björn? Eller förtigit nyheten om Hedlund?
Citera
2022-12-06, 23:42
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Sverige är numera ett osäkert land. Köra runt i en Honda Jazz drar ju inte precis blickarna till sig. Sannolikt är han väl medveten om rånrisken från getto-kriminella. Drar han runt i en Bugatti eller Rolls Royce så blir det blickarna med en gång. Rätt trist i längden att inte kunna handla i Östermalmshallen utan att ha livvakter med sig. När de var unga tyckte Björn om att köra fort i sportbilar, precis som vilken unga man som helst. Med stigande ålder avtar säkert det nöjet/behovet.

Kulturberikarna från förorten kommer nog inte råna Björn på hans Honda, han verkar inte ha nån Rolex-klocka heller. Då återstår bara att Abdi och Ali försöker lura till sig hans 80 miljoners bostadsrätt på Östermalm och upphovsrätten till Abbalåtarna.

Dock hade Björn en vräkig BMW 633 på 70-talet. Den bilen såldes på blocket som Abba-bmw 'n för kanske 15 år sen.
Citera
2022-12-06, 23:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Björn var i TV4-studio i lördags förmiddag. Han berättade om Pippi Långstrump-föreställningen som kommer tillbaka på Cirkus i sommar. Någon scen ur den cirkuslika föreställningen visades. Frågor blev det förstås om nya kvinnan. Mitt i sändningen kom informationen om Att Svenne Hedlund avlidit. Skulle redaktionen ha blixtinkallat Benny och kortat av intervjun med Björn? Eller förtigit nyheten om Hedlund?
Jaså Björn var bokad till TV4-studion av andra skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och ikväll snackar han om Kalle Sändare i ett minnesprogram.
Men vad i helvete. Redaktionernas mädchen für alles!
Citera
2022-12-07, 07:51
Medlem
Citat:
Jaså Björn var bokad till TV4-studion av andra skäl.

Men vad i helvete. Redaktionernas mädchen für alles!

Tja, Anna Mannheimer och hennes Peter Apelgren, Maria Lundqvist, Fredrik Lindström, dottern och flera andra mindes Kalle Sändare. Plus Björn. ABBA hade tydligen inspirerats av Sändare till någon text. Om bord i hallen? Det var väl Björn som skrev texterna till Abbas låtar. En slump att TV4 och SVT sände intervjuer med Björn med några dagars mellanrum.
Citera
2022-12-07, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
.

Nu är jag av uppfattningen att de flesta andra större städer är farligare än Stockholm generellt, men min poäng var snarare att en person av Björn Ulvaeus kaliber definitivt skulle ha privatchaufför om han bodde i exempelvis London. I de flesta andra länder är man ett potentiellt kidnappningsoffer om man som världskändis själv kör runt i en Honda Jazz oavsett vad man har för klocka på sig för tillfället. (Såg nu att han har en helt ny Mercedes el-suv också). Jag uppfattar dock honom som den ultrarationella typen som gärna lägger pengar på något som intresserar honom men en bil är kanske bara ett transportmedel (för honom)
Citera
2022-12-07, 09:13
Medlem
Citat:
Nu är jag av uppfattningen att de flesta andra större städer är farligare än Stockholm generellt, men min poäng var snarare att en person av Björn Ulvaeus kaliber definitivt skulle ha privatchaufför om han bodde i exempelvis London. I de flesta andra länder är man ett potentiellt kidnappningsoffer om man som världskändis själv kör runt i en Honda Jazz oavsett vad man har för klocka på sig för tillfället. (Såg nu att han har en helt ny Mercedes el-suv också). Jag uppfattar dock honom som den ultrarationella typen som gärna lägger pengar på något som intresserar honom men en bil är kanske bara ett transportmedel (för honom)

Privatchaufför hade salig Henning Sjöström, gärna någon "smånotarie" som lärdes upp i advokatyrket på stjärnadvokatens kontor. När Henning bjöd på söndagsmiddag kunde det innebära att man hämtades med Rolls Roycen, fick något drickbart ur champagnekylaren medan notarien handlade i Åhléns på väg mot Strandvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in