Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-11, 18:19
Medlem
Tjoho alla

Jag hade ett FTP program innan som jag nu har glömt namnet på och kan inte hitta det någonstans, Det var freeware och open sourceoch var till windows..
Har sökt i forumet och på google men hittar inget..

Det speciella med detta programmet var att det automatiskt gjorde en hemsida på mitt ipnummer ( ut ).. Alltså så folk kunde tanka från min ftp direkt igenom webbläsaren utan någon ftp klient.

Är mycket tacksam för alla seriösa svar..
Senast redigerad av trashymail 2008-06-11 kl. 18:22.
Citera
2008-06-11, 18:28
Medlem
kanulas avatar
Men de FTP servrar som jag testat kräver ingen ftp klient. Det är det som är poängen med FTP protokollet. Jag har bulletproof FTP server. Funkar fint, men det är inte Open Source.
Citera
2008-06-11, 18:31
Moderator
tobess avatar
Du kan använda vilken ftp-server som helst och ändå komma åt sidan från en webbrowser.

Bara att skriva in i adressfältet.
Citera
2008-06-11, 18:35
Medlem
Det ju det att jag vill kunna skriva ip/enstorbild.jpg och skicka länken till en polare, ingen inloggning och inget krångel.. och med no-ip.org blir det smidigt så in i =) .. men tack för tipset ändå

hela grejen är att det blir simpelt http: ..
Citera
2008-06-11, 20:45
Medlem
I så fall är det inte en ftpserver utan en webbserver tex apache
Citera
2008-06-11, 21:40
Medlem
Glockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashymail
Det ju det att jag vill kunna skriva ip/enstorbild.jpg och skicka länken till en polare, ingen inloggning och inget krångel.. och med no-ip.org blir det smidigt så in i =) .. men tack för tipset ändå

hela grejen är att det blir simpelt http: ..

HFS är en väldigt liten och smidig server. Kanske var den du hade innan? Den möter dina behov iaf. =)
Citera
2008-06-11, 21:49
Medlem
Germanias avatar
filezilla, finns ju många.
Citera
2008-06-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
HFS är en väldigt liten och smidig server. Kanske var den du hade innan? Den möter dina behov iaf. =)

Precis det programmet jag sökte =) grymt stort tack ska du ha.. har letat i evigheter..

Tråden kan låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in