Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-11, 17:49
Medlem
Maninthemidles avatar
Tjena!
Har bl a köpt en kabel (Vivanco SIHDDV 1105) som jag dragit mellan datorn och TV:n för att kunna sitta vid burken och se filmer. Har fått det mesta att fungera nu, men nu återstår det bara att få olika upplösningar på vardera skärm (datorn har en 19" medans TV:n är en 32" widescreen). Tänkte "klona" skärmarna i NVIDIA först, men då gick det inte att ändra upplösning på TV:n. Men när jag provade att köra med DualView så funkade det, och det är ju ioförsig bra att datorn inte behöver bli ockuperad, men jag stör mig lite på att muspekaren kan försvinna från min datormonitor trots att man inte använder TV:n.
Så går det på något sätt att ändra upplösning på TV:n när man kör med klonade skärmar, eller går det att på något smartare sätt utnyttja båda skärmarna samtidigt (genom att t ex högerklicka på en videofil och välja "Spela upp på Sony TV") medans muspekaren stannar på datormonitorn?

Tack på förhand.
Citera
2008-06-11, 18:00
Medlem
rallysallys avatar
Så går det på något sätt att ändra upplösning på TV:n när man kör med klonade skärmar, eller går det att på något smartare sätt utnyttja båda skärmarna samtidigt (genom att t ex högerklicka på en videofil och välja "Spela upp på Sony TV") medans muspekaren stannar på datormonitorn?

Bruksanvisning tv?
Citera
2008-06-11, 18:15
Medlem
Maninthemidles avatar
Enligt bruksanvisningen så ska det gå att ställa om "Pixelstorlek" ("Ökar eller minskar bildstorleken horisontellt.") på den sk PC kanalen. Men jag har kopplat datorn till en HDMI-ingång som gör så att kanalen blir AV5. Och jag tror inte att TV:n kan ändra upplösning till widescreen på en film som inte sänds som widescreen.
Så jag låter mitt arsle vara kvar i datorstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in