2014-01-10, 21:08
Medlem
absynthes avatar
Om hon säger det så vet man. Man vet aldrig varför folk beter sig som de gör.
Citera
2014-01-10, 22:40
Medlem
ctrepeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassemednasse
Asså jag och en tjej har spelat och skrivit till varandra i ca 2 veckors tid nu. Hon bor på samma ställe som mig och vi har båda sett varandra ett par gånger. Vi har även snapchatat i 2 veckors tid och oftast brukar det vara jag som börjar att skriva men vissa gånger är det hon som frågar om vi ska spela eller skickar en snap på vad jag gör. Hursomhelst så gillar jag henne väldigt mycket, men är väldigt osäker på att hon gör det. Härom dagen såg vi varandra väldigt snabbt och log mot varandra. Asså jag har väldigt dåligt självförtroende och vet inte om hon gillar mig eller inte. Är detta små tecken? Eller är hon bara snäll mot mig? Dessutom brukar hon hålla igång våra samtal när vi skriver genom att ställa en massa frågor om princip allting.

Det låter som att hon tycker om dig ja. Sedan om det är som en vän eller nånting mer är väldigt svårt att svara på. Men eftersom ni bor i samma stad - hitta på nånting. Det behöver inte vara nånting stort, utan kan exempelvis vara att gå ut och gå en sväng på stan eller nåt i den stilen. Tackar hon ja så har du inget att förlora.
Citera
2014-01-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ctrepeo
Det låter som att hon tycker om dig ja. Sedan om det är som en vän eller nånting mer är väldigt svårt att svara på. Men eftersom ni bor i samma stad - hitta på nånting. Det behöver inte vara nånting stort, utan kan exempelvis vara att gå ut och gå en sväng på stan eller nåt i den stilen. Tackar hon ja så har du inget att förlora.

Okej, tack för hjälpen. Väntar några veckor sen frågar jag henne, vill få upp mitt självförtroende först då jag även är ganska sen i puperteten och det har gjort med väldigt obekväm.
Citera
2014-01-10, 23:48
Medlem
ctrepeos avatar
Citat:
Okej, tack för hjälpen. Väntar några veckor sen frågar jag henne, vill få upp mitt självförtroende först då jag även är ganska sen i puperteten och det har gjort med väldigt obekväm.

Inte för att jag tror att hon bryr sig särskilt mycket om det. Men ta det i din takt så ska det nog lösa sig. Om hon är lika snäll, trevlig, söt i verkligheten som hon är på snapchat så har du verkligen inget att oroa dig över grabben. Lycka till!
Citera
2014-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Inte för att jag tror att hon bryr sig särskilt mycket om det. Men ta det i din takt så ska det nog lösa sig. Om hon är lika snäll, trevlig, söt i verkligheten som hon är på snapchat så har du verkligen inget att oroa dig över grabben. Lycka till!

Måste säga att det gått framåt, snackat mera osv. Vi har dock inte träffats någon gång än, men det kanske det blir snart. Så fort det går några timmar utan att vi skrivit, saknar jag henne på något sätt, fast jag inte direkt känner henne. Det är riktigt lustigt, vet ju inte om hon verkligen gillar mig på samma sätt som jag gillar henne!
Citera
2014-01-14, 20:01
Medlem
ctrepeos avatar
Citat:
Måste säga att det gått framåt, snackat mera osv. Vi har dock inte träffats någon gång än, men det kanske det blir snart. Så fort det går några timmar utan att vi skrivit, saknar jag henne på något sätt, fast jag inte direkt känner henne. Det är riktigt lustigt, vet ju inte om hon verkligen gillar mig på samma sätt som jag gillar henne!

Härligt, men då är det kanske dags att gå på nästa steg nu. Vi killar kan hålla på i all oändlighet och chatta med en tjej (och vara nöjda så), men det gäller att passa på medans järnet är varmt.

Börja till exempel med att fokusera på att ni ska träffas som vänner i första hand. Om du är lite osäker på vad hon känner så är det alltid ett bra första steg då du egentligen inte 'riskar' något med en sån träff. Du vill ju att hon ska vara avslappnad, och inte stressa upp sig över en eventuell dejt-situation med någon som hon inte känner så bra (än).

Ett "du vill inte träffas någon dag?" räcker, behöver inte vara svårare än så.
Citera
2014-01-15, 14:12
Medlem
Citat:
Härligt, men då är det kanske dags att gå på nästa steg nu. Vi killar kan hålla på i all oändlighet och chatta med en tjej (och vara nöjda så), men det gäller att passa på medans järnet är varmt.

Börja till exempel med att fokusera på att ni ska träffas som vänner i första hand. Om du är lite osäker på vad hon känner så är det alltid ett bra första steg då du egentligen inte 'riskar' något med en sån träff. Du vill ju att hon ska vara avslappnad, och inte stressa upp sig över en eventuell dejt-situation med någon som hon inte känner så bra (än).

Ett "du vill inte träffas någon dag?" räcker, behöver inte vara svårare än så.

Okej tack! Ska försöka fråga något liknande. Vi har faktiskt snackat lite om att träffas i helgen, får se hur det blir med de
Citera
2014-01-15, 21:23
Medlem
Citat:
Okej tack! Ska försöka fråga något liknande. Vi har faktiskt snackat lite om att träffas i helgen, får se hur det blir med de

Tror inte hon gillar mig riktigt på det sättet, då hon har skrivit "gulle" asså att jag bara är gullig:/
Citera
2014-01-15, 23:58
Medlem
ctrepeos avatar
Citat:
Tror inte hon gillar mig riktigt på det sättet, då hon har skrivit "gulle" asså att jag bara är gullig:/

Vadå "bara" gullig? Det är väl inget fel med att bli kallad det? Du som kille kanske inte känner WOW, hon tycker jag är gullig. Men att det skulle vara ett bevis på att hon inte gillar dig stämmer inte. Jag tycker du är på rätt väg. Dags att träffas
Citera
2014-01-16, 00:09
Medlem
Titta på ögonen!!!

Om pupillerna expanderar medan du pratar med tjejen så har du "halva inne"!

Om hennes blick vandrar från dina ögon ner till din mun tyder det på att hon vill kyssas!

När hon ler så titta efter om ögonbrynen också ler, det tyder på ett äkta leende. Annars är leendet falskt...

Ragga på...
Citera
2014-01-16, 00:31
Bannlyst
Det är någon sorts "sug" i blicken som visar att hon med 100% säkerhet är intresserad av en. Det är väldigt svårt att förklara men i samtliga fall, har jag tolkat tjejerna korrekt. Deras leende brukar vara mycket speciell, sätt att snacka, de skrattar åt dina skämt även om de inte är roliga alls, eller att de ens skulle vara menade som skämt osv.
Citera
2014-01-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChildrenOfBodom
Det är någon sorts "sug" i blicken som visar att hon med 100% säkerhet är intresserad av en. Det är väldigt svårt att förklara men i samtliga fall, har jag tolkat tjejerna korrekt. Deras leende brukar vara mycket speciell, sätt att snacka, de skrattar åt dina skämt även om de inte är roliga alls, eller att de ens skulle vara menade som skämt osv.

haha det går faktiskt framåt! Har frågat om vi skulle träffas nästa helg, hon svarade att hon kanske kunde. Det där med att hon skrattar åt saker som knappt är kul stämmer in ganska bra de också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in