Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2009-09-01, 16:51
Medlem
Hispers avatar
Slå mig inte om jag missuppfattat frågan.........

Men jag hade problem för några år sedan med att jag inte kunde skicka via Loopia men jag kunde utan problem ta emot mail via mailservern hos Loopia. Loopia är där jag har min domän "parkerad".

Telia, som är min ISP, krävde att alla mail UT skulle gå via deras mailservrar. Dvs:
Loopia : mail in
Telia: mail ut

Det är inte något sådant problem du drabbats av?
Citera
2009-09-01, 18:46
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Slå mig inte om jag missuppfattat frågan.........

Men jag hade problem för några år sedan med att jag inte kunde skicka via Loopia men jag kunde utan problem ta emot mail via mailservern hos Loopia. Loopia är där jag har min domän "parkerad".

Telia, som är min ISP, krävde att alla mail UT skulle gå via deras mailservrar. Dvs:
Loopia : mail in
Telia: mail ut

Det är inte något sådant problem du drabbats av?

Jag har faktiskt ingen aning... tycker jag provat det mesta men ingenting funkar.
Vad gjorde du åt problemet när det inte funkade hos dig?
Citera
2010-09-27, 13:06
Medlem
Vikt0r1337s avatar
Tråden är ju ganska död. Men hittade den när jag Googlade, så tar tillfället i akt att få igång allt igen. Inställningen "pop3.live.com" funkar inte till iMail. Jag letar och letar för att hitta någon lösning men kan inte hitta något vettigt svar på frågan. Något smartass här på forumet som har mer kunskap än mig och kan svara på varför "pop3.live.com" inte fungerar som inkommande server till en "live.se"-mail? Provar diverse alternativ men hittar inget.
Citera
2010-09-27, 13:09
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikt0r1337
Tråden är ju ganska död. Men hittade den när jag Googlade, så tar tillfället i akt att få igång allt igen. Inställningen "pop3.live.com" funkar inte till iMail. Jag letar och letar för att hitta någon lösning men kan inte hitta något vettigt svar på frågan. Något smartass här på forumet som har mer kunskap än mig och kan svara på varför "pop3.live.com" inte fungerar som inkommande server till en "live.se"-mail? Provar diverse alternativ men hittar inget.

Kollat https://www.flashback.org/showpost.php?p=15806146&postcount=22 ?
Citera
2010-09-27, 13:14
Medlem
Vikt0r1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Kollat https://www.flashback.org/showpost.php?p=15806146&postcount=22 ?

Det förändrar ju ingenting för den inkommande mailen? Eller?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in