Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-26, 14:10
Bannlyst
Trodde inte att folk använder hotmail längre.
Citera
2009-04-26, 18:12
Medlem
melus avatar
Har följt guiden men kan inte skicka e-mail. Dock kan jag ta emot. Vad är felet? Någon som upplevt liknande?
Citera
2009-04-27, 09:11
Medlem
Conjures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Har följt guiden men kan inte skicka e-mail. Dock kan jag ta emot. Vad är felet? Någon som upplevt liknande?

Provade nu och har samma problem. Får ett felmeddelande som säger "Avsändaradressen <min mail> godkändes inte av servern smtp.live.com."

Någon som vet hur man löser detta?
Citera
2009-04-27, 09:19
Medlem
smurfehs avatar
Jag gissar på att ni båda missade posten https://www.flashback.org/showpost.php?p=15806146&postcount=22 ?
Citera
2009-04-27, 09:32
Medlem
Conjures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jag gissar på att ni båda missade posten https://www.flashback.org/showpost.php?p=15806146&postcount=22 ?

Ber om ursäkt, det gjorde jag. Tack så mycket nu fungerar det!
Citera
2009-04-29, 11:18
Medlem
Adam87s avatar
Nu har det slutat fungera för mig.

pop3.live.com - in
smtp.bredband.net - ut

Det fungerar utmärkt att ta emot, men det är lite kinkigare med att skicka. Har provat att lägga om listan. Någon som har några förslag? Eller kan det vara så enkelt som att BBB har bytt smtp?
Citera
2009-05-06, 09:22
Medlem
Någon som har tips på hur man får mail att synka med servern så att om man tar bort mailet i "mail" så tas det bort från t.ex. hotmail.com också? Lika gäller att öppna meddelanden och dylikt.
Citera
2009-06-26, 01:05
Medlem
Adam87s avatar
Och nu efter formatering får jag självklart inte till det igen. Fan också.

In: pop3.live.com
Fungerar skitbra

Ut: smtp.bredband.net
Fungerar inte. Vad fan gör jag för fel?
Citera
2009-06-26, 01:46
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam87
Och nu efter formatering får jag självklart inte till det igen. Fan också.

In: pop3.live.com
Fungerar skitbra

Ut: smtp.bredband.net
Fungerar inte. Vad fan gör jag för fel?

Använd smtp.live.com? Outgoing mail server(SMTP) > edit SMTP server list > - på smtp.bredband.net, + smtp.live.com, ingen SSL, autentisering lösenord(om jag inte minns fel)
Citera
2009-09-01, 15:00
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roccafella
om det inte funkar för er att skicka så kan ni testa att under inställningar->avancerat i scrollfönstret markera autentisering. Gå sen in på redigera serverlista (inställningar->kontoinformation->under sverver, utgående e-post->redigera serverlista->*beskrivning på kontot*->avancerat) och markera autentisering lösenord där också, fyll sedan i kontouppgifterna och klicka ok, spara. Gå in och dubbelkolla att informationen står kvar, för på min så försvinner första inskrivningen och måste då fylla i en gång till.

ha tålamod när ni skicka mail, för det kan vara så att under mail-aktivitet så börjar det inte förrän 30-60 sek efter ni klickat skicka, så ha tålamod.

Har gjort allt detta till punkt och pricka... men kan ändå inte skicka mail.
Går alldeles utmärkt att ta emot!

Nån som vet hur jag ska gå till väga nu??
Citera
2009-09-01, 15:02
Medlem
smurfehs avatar
Kolla så SSL är ibockat. Vet inte varför jag skrev ovan att den inte ska vara ikryssad.
Citera
2009-09-01, 15:47
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Kolla så SSL är ibockat. Vet inte varför jag skrev ovan att den inte ska vara ikryssad.

Hade den ikryssad! Så det funkar fortfarande inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in