• 1
  • 2
2008-06-10, 23:25
Medlem
Saviours avatar
När jag har µTorrent igång så är det i princip omöjligt att surfa (internet går extremt slött), även om jag inte tankar något. Har testat med både 1.7 och 1.8. Har inga problem med internet annars utom när jag har µTorrent igång.
Kör XP, och Nod32 som antivirus.
Vad är felet?
Citera
2008-06-10, 23:48
Medlem
Ösps avatar
Jag kan inte ha Nod32 alls på min dator med XP, oavsett om jag har µTorrent igång eller inte. Den är inte snabb utan Nod heller men.. Tänk dig en snigel i klister
Citera
2008-06-10, 23:56
Medlem
Saviours avatar
Heh. Jag har inga problem med Nod, jag är nästan säker på att det är nåt skit med µTorrent. Ska testa att byta klient, återkommer med resultat.
Citera
2008-06-11, 00:18
Medlem
Saviours avatar
Bitlord funkar bra. Då vet jag att det är µTorrent det är fel på. Jag vill ju gärna kunna använda det, de flesta privata trackers kräver det :/
Förslag?
Citera
2008-06-11, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saviour
Bitlord funkar bra. Då vet jag att det är µTorrent det är fel på. Jag vill ju gärna kunna använda det, de flesta privata trackers kräver det :/
Förslag?
Vi sitter i samma båt.
Citera
2008-06-11, 00:52
Medlem
Pilla lite med inställningarna vettja, har haft samma problem som dig förr. Kommer inte ihåg vad jag ändrade dock. Fast var bara när jag tankade från tpb med utorrent.
Auzereus funkar väl på de flesta trackers annars.
Citera
2008-06-11, 01:56
Medlem
Saviours avatar
Kan det vara portarna?
Citera
2008-06-11, 02:06
Medlem
supermassives avatar
Har du hög upload på dina torrenter?
Citera
2008-06-11, 02:18
Medlem
Saviours avatar
Mjo, men problemet är detsamma även om jag inte har några torrents i programmet alls.
Citera
2008-06-11, 03:01
Medlem
Cydelixs avatar
Jag har samma problem. Internet blir skitsegt, även fast jag inte downloadar eller uploadar någonting alls.
Citera
2008-06-11, 03:22
Medlem
Saviours avatar
Verkar vara ett vanligt problem.
Jag har pillat lite nu, och tror jag löste det! Nästan säker på att det var Nvidia firewall som spökade (i mitt fall). Läste lite om det, och Nvidia Firewall ska tydligen orsaka mycket problem när det gäller anslutningar.

Jag avinstallerade "Nvidia drivers" från kontrollpanelen, kryssade i att bara ta bort "etherenet drivers", bara för att testa, typ. Då slutade ju internet att funka, så jag använde skivan med drivrutiner som följde med moderkortet och installerade ethernetdrivisar (det lustiga här var att nu kom Nvidias installationprogram upp, och inte Asus egna som det brukar).

Hur som helst så tryckte jag nej på typ "Media access manager" och något annat som inte det stod "drivers på". Sedan installerade jag bara om mina drivrutiner till grafikkortet som vanligt, och då följde inte Nvidia Firewall med, lustigt nog.

Men hur som helst så tankar jag i 9,1MB nu, och internet flyter fint verkar det som. Ska se om det håller i sig. Trött som satan, så ha överseende med att det är flummigt skrivet, och jag vet egentligen inte riktigt hur jag fick till det.
Citera
2008-06-11, 07:19
Medlem
Saviours avatar
Uppdatering: Verkar som om det funkar ibland, och ibland inte. Har gått bra ett tag men nu börjar internet sega igen. Kan inte heller spela online med µTorrent igång.
Lösning på problemet efterlyses!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in