• 1
  • 2
2008-06-10, 22:47
Bannlyst
Den gula rörliga tar 84% CPU och går inte bort med Firefox, hur fixar man det?
Senast redigerad av Neugirig 2008-06-10 kl. 22:55.
Citera
2008-06-10, 22:50
Medlem
Snyfts avatar
adblock plus, högerklick block image eller flash.
Citera
2008-06-10, 22:50
Medlem
X_surfers avatar
Adblock plus...
Citera
2008-06-10, 22:56
Bannlyst
Märker ni stor förändring av prestandan med Adblock plus?
Citera
2008-06-10, 23:01
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacay
Märker ni stor förändring av prestandan med Adblock plus?
Skillnaden på hur mycket datorn laggar när du betittar aftonbladet, expressen och andra tokbloatade sajter med och utan adblock är stor om du har en dator som ligger på gränsen. Så det så...
Citera
2008-06-10, 23:01
Medlem
Blockera alla utom Flashen, genom att gå in på inställningar, innehåll, hämta bilder automatiskt, och lägga till http://img.flashback.info/b under blockera.
Citera
2008-06-10, 23:25
Bannlyst
Högerklick funkar inte när Gymreklamen dyker upp med Kontrollpanelen, det sista funkade och tar bort alla avatarer också.
Citera
2008-06-11, 00:31
Medlem
Germanias avatar
tar det bort avatarer så missade du b:et
Citera
2008-06-11, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
tar det bort avatarer så missade du b:et
http://img.flashback.info/b
inlagt och avatarer försvinner
Senast redigerad av Neugirig 2008-06-11 kl. 01:20.
Citera
2008-06-11, 01:06
Medlem
d00rkeys avatar
Va' f-n!?! Har dom fortfarande kvar den där jeffla prestandabombande reklamen från Gymgrossisten?? Är det den ni menade från början? .. Om det är den, så är det skamligt att den fortfarande får ligga kvar!

Att sidor som Flashback-forumet vill tjäna lite pengar på reklam är en sak, men när reklamen tillåts "härja fritt" (så att säga) med bandbredd och prestandan på mindre bemedlade användares något svagare system.. Ja, då går det f-n för långt med.. girigheten...
Citera
2008-06-11, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Va' f-n!?! Har dom fortfarande kvar den där jeffla prestandabombande reklamen från Gymgrossisten?? Är det den ni menade från början? .. Om det är den, så är det skamligt att den fortfarande får ligga kvar!

Att sidor som Flashback-forumet vill tjäna lite pengar på reklam är en sak, men när reklamen tillåts "härja fritt" (så att säga) med bandbredd och prestandan på mindre bemedlade användares något svagare system.. Ja, då går det f-n för långt med.. girigheten...
Mindre bemedlad är jag inte, har 1 Ghz processor och kan inte få snabbare bredband än ADSL har här, vad ska krävas?
Senast redigerad av Neugirig 2008-06-11 kl. 01:19.
Citera
2008-06-11, 02:22
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neugirig
Mindre bemedlad är jag inte, har 1 Ghz processor och kan inte få snabbare bredband än ADSL har här, vad ska krävas?
Tja, tydligen rätt mycket i alla fall.. Jag hade själv tidigare en Celeron på 1,3 GHz och 512 MB minne (förmodligen var det minnet som var lite snålt) och när jag hade Gymgrossistens reklam framme så gick det verkligen uuuultrasegt allting som hade med forumet att göra.. Bara att scrolla var ett rent helvete!

Har du ADSL så ligger du väl förmodligen på i alla fall 2 Mbit/s och det räcker ju för att se webbTV, men till Gymgrossistens (satans) flashreklam räcker det inte långt.. tydligen!

Jag läste förresten i någon annan tråd att systemansvariga här på FB-forumet hade rensat upp bland reklamen?? Det var därför jag blev så förvånad över att Gymgrossisten tillåtits ha sin kvar.. Om det nu är den där flashanimationen med en springande "idiot", alltså? Själv har jag ju blockerat den bilden för länge, länge sen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in