2008-08-22, 07:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Regeringen behöver inte anställa folk som gör detta. Det finns faktiskt folk som är så jävla korkade att de gör det obedda.
Du menar att du tar betalt för att skriva här?

Citat:
Tyvärr är det rätt vanligt i vårat sjuka samhälle att allt som inte stämmer med normen måste framställas som idioti och göras till allmänt åtlöje av fåren som aldrig själva skulle kunna ha en självständig tanke.
Nej mycket av det som går utanför normen behöver inte framställas som idioti av någon. Det sköter oftast sig själv.
Citera
2008-08-31, 22:59
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Regeringen behöver inte anställa folk som gör detta. Det finns faktiskt folk som är så jävla korkade att de gör det obedda.

Många är så otroligt indoktrinerade att de helt enkelt vägrar tro på nånting alls som inte stämmer med deras perfekta världsbild och helt tvunget måste övertyga alla andra om att allt annat än deras åsikt är felaktig.

Tyvärr är det rätt vanligt i vårat sjuka samhälle att allt som inte stämmer med normen måste framställas som idioti och göras till allmänt åtlöje av fåren som aldrig själva skulle kunna ha en självständig tanke.

Palmekonspirationen, Estonia och World trade center är i princip idioti från början till slut.
Citera
2008-09-01, 09:32
Medlem
-th-s avatar
Förmodligen finns det folk som jobbar med att dementera konspirationsteorier, precis som det finns folk som jobbar med att skapa konspirationsteorier.

Sen finns det väl bara de som tycker att konspirationsteorier är fånigt och därför försöker motbevisa alla. Precis som det finns folk som gärna tror att allt är konspirationer.
Citera
2008-09-01, 10:21
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Palmekonspirationen, Estonia och World trade center är i princip idioti från början till slut.

Estonia är ju anledningen till att jag en gång började skriva i det här forumet, har läst i princip allt som går att läsa om M/S Estonias förlisning och fortfarande känner jag att det är totalt oklart om vad som skedde etc.

Visst finns det konspirationer som är mer eller mindre wacko men det finns också konspirationer som har ganska mkt kött på benen.

Problemet är väl att det finns vissa debattörer som tror på ALLA konspirationer och ser en konspiration i allt som händer i världen.
Citera
2008-09-02, 10:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Har du inte hört talas om Bilderberggruppen? Vad tror du att de talar om bakom stängda dörrar och utan insyn? Sport? Klart det handlar om värdspolitik.

Knappast något brott eller ens en konspiration att träffas för att tala om politik. Att sedan tro att dessa människor från världens alla hörn med intressen spretigare och mer åtskilda än topparna på Don Kings hår skulle ha någon sorts gemensam världsagenda är enbart fånigt.
Citera
2008-09-03, 08:02
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

De två första vet jag inte mycket om, men WTC är det helt klart något jäääävligt fuffens med.
Nog för att man med lätthet hade kunnat hitta något som pekat på en konspiration även om det inte var det.
Jag menar att det vore lätt att gripa efter halmstrån då det finns så mycket random material kring det.
Men hela incidenten och det eviga tjatet om att det var terrorister som gjorde det (se min signatur, den längst ner) och framförallt vad attentatet innebar för framtiden (ökad säkerhet - mindre frihet) verkar bara så extremt genomskinligt. I mitt tycke iaf.
Citera
2008-09-03, 16:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
De två första vet jag inte mycket om, men WTC är det helt klart något jäääävligt fuffens med.
Nog för att man med lätthet hade kunnat hitta något som pekat på en konspiration även om det inte var det.
Jag menar att det vore lätt att gripa efter halmstrån då det finns så mycket random material kring det.
Men hela incidenten och det eviga tjatet om att det var terrorister som gjorde det (se min signatur, den längst ner) och framförallt vad attentatet innebar för framtiden (ökad säkerhet - mindre frihet) verkar bara så extremt genomskinligt. I mitt tycke iaf.

Du krafse... om vi nu har din uppmärksamhet, skulle du vilja svara på några av frågorna du fick tidigare i tråden? Jag är genuint intresserad av dina svar.
Citera
2008-09-06, 17:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Estonia är ju anledningen till att jag en gång började skriva i det här forumet, har läst i princip allt som går att läsa om M/S Estonias förlisning och fortfarande känner jag att det är totalt oklart om vad som skedde etc.

Visst finns det konspirationer som är mer eller mindre wacko men det finns också konspirationer som har ganska mkt kött på benen.

Problemet är väl att det finns vissa debattörer som tror på ALLA konspirationer och ser en konspiration i allt som händer i världen.

Tja nog finns det konstigheter i Estonia, men personligen så kullkastar det inte min tro på huvuddragen i förklaringen till vad som hände, sen att man inte till 100 % kan förklara allt, hur fort det sjönk mm är väl inte så värst konstigt...att sedan sjöfartsverk och politiker till viss del vill skyffla undan sitt eget ansvar är väl inte otroligt..

Att foliehattarna vill tro att folk som är kritiska till dras sanningar är köpta av SÄPO, CIA o allt vad det finns, är väl eg tragiskt...
Citera
2008-09-06, 17:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Jo men hur många var involverade?? flera tusen?? bara det gör att den teorin faller.
hade USA velat starta krig mot IRAK så var det väl bara hitta på att IRAK var på g att skaffa massförstörelsevapen..vilket USA påstod och anföll..det var bull visade det sig senare..spränga WTC är alldeles för krångligt.
Citera
2008-09-06, 18:32
Bannlyst
Citat:
Jo men hur många var involverade?? flera tusen??

Det är väll behöver inte vara konstigare än att de ringer till Usama och säger "gör detta" vi sponsrar dig. De som utför själva handlingarna tror att syftet är ett helt annat än vad det egentligen är.
Citera
2008-09-06, 20:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Det är väll behöver inte vara konstigare än att de ringer till Usama och säger "gör detta" vi sponsrar dig. De som utför själva handlingarna tror att syftet är ett helt annat än vad det egentligen är.

Mmmm...... Och eftersom Usama gillar USA så mycket går han naturligtvis med på deras förslag........ Eller tror du han hänger på nattklubbar i NY när han inte är på besök i Virginia för att spela in filmer?
Citera
2008-09-09, 23:46
Medlem
Farlig skepsis!

Var och en som betvivlar en konspirationsteori är en maktens medlöpare. Det är inte fråga om huruvida en konspirationsteori är sann eller falsk utan hur användbar den är i folkets eviga kamp mot makten och etablissemanget. Även klart felaktiga konspirationsteorier, måste därför betraktas som sanna, även om de kan motbevisas. Den stora frågan är alltid varför någon vill motbevisa dem.
Det stora problemet är hur man ska förhålla sig med konspirationsteorier, som motsäger varandra. En av dem är då framlagd av folkets fiender i syfte att misskreditera den andra teorin. Tyvärr går det sällan att bevisa vilken, som är vad. Vilket understryker vikten av att fullt ut tro på båda.
Skepsis skapar bara handlingsförlamning medan oreflekterad tro är mänsklighetens räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in