2008-06-10, 17:55
Medlem
Idag runt 12:00 så hade våra grannar på andra sidan vägen inbrott. Dom hade länsat hela huset på alla värdesaker. Åker en del okända bilar på vår/deras väg på dagarna/nätterna, stannar även massa skumma bilar på busshållsplatserna vid stora vägen. Kanske är våran tur snart, vem vet?

Vet ej ifall detta är rätt ställe att lägga tråden på, flytta till rätt ifall det är fel :]
2008-06-10, 17:57
Medlem
Jaha? Fy skäms på bovarna! Vad mer ska sägas?
2008-06-10, 18:01
Bannlyst
Ja vad ska diskuteras? inte för jag inte känner medlidande för dina grannar men nu då?
2008-06-10, 18:25
Medlem
nazipoliss avatar
larm kopplat till sin mobiltelefon är det som gäller. skaffa ett vapenskåp/kassaskåp och förvara det viktigaste i.
att ha ett vaktbolag som kommer två timmar senare är ingen större hitt...
2008-06-10, 18:35
Medlem
DennisOlofs avatar
hybbe, bara dölja värdesakerna på vinden eller någon annan stans.

Då lär dom inte hitta grejerna, vem bryr sig om man får besök av tjuvar, bara dom inte snor det som är viktigt.

T.ex. fotoalbum och massa andra oersättliga saker, pengar, smycken, plasma-TVs kan man skaffa nytt.
2008-06-10, 18:36
Medlem
buffalos avatar
Märk upp alla värdesaker med en penna vars bläck framträder när det belyses med UV-ljus. Polisen och försäkringsbolagen har såna man kan få låna.
Senast redigerad av buffalo 2008-06-10 kl. 18:59.
2008-06-10, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
hybbe, bara dölja värdesakerna på vinden eller någon annan stans.

Då lär dom inte hitta grejerna, vem bryr sig om man får besök av tjuvar, bara dom inte snor det som är viktigt.

T.ex. fotoalbum och massa andra oersättliga saker, pengar, smycken, plasma-TVs kan man skaffa nytt.

Fast mig stör själva inbrottet mer att än eventuella saker försvinner!
2008-06-10, 23:08
Medlem
Säkra upp huset..?

Hur kom inbrottstjuvarna in hos grannen? Kofot? Knäckt cylindern? Slagit sönder fönster? Altandörren?

Ta reda på det först, ring sen en låssmed och kolla om någon kan komma och gå en besiktningsrunda. De mesta låssmeder borde göra det gratis eftersom det är så dom säljer in saker till privatpersoner.

Ser inbrottstjuven att det sitter fönsterlås, brytskydd och godkända lås går dom hellre till grannen som har sämre säkerhet.

Larm är... Jag ska inte säga skit, för det är det inte, men att ha ett säkert skalskydd är bra mycket bättre än ett larm kopplat till larmfirma som kommer efter någon timma och spikar upp plywoodskivor över trasiga fönster. Larmfirmor prioriterar privatpersoner sist.

Larm kopplat direkt till mobilen? bra! Du är på andra sidan stan och har 30 min hem, då är dom redan borta.
Är du nära hemmet? Bra! Skulle du ärligt rusa in i ditt bäcksvarta hus och "klubba ner" dessa inbrottstjuvar? Tänk om det är pundare med basebollträ, kniv eller kanske t.o.m en pistol?

Inbrottstjuvar stjäl sällan din 52" plasmatv, din 20.000 kr soffa eller 30.000 kr högtalare. Dom satsar på mindre dyra saker såsom Laptop, mobiler, kameror, guld / silver / smycken och pengar. Snabbt går det också, allt för att undvika polisen, vaktfirmor och grannar som ska leka Rambo.

De mesta lämnar en jäkla massa för dig att städa upp också. Räkna med att gå runt och fundera "Tog dom något mer..? Vart ligger *insert vad som helst*, har jag tappat bort den eller blev den stulen också..?".

Med ett säkert skalskydd kan jag nästan garantera att du slipper detta.
2008-06-11, 09:10
Medlem
Oddballs avatar
Moderatorsåtgärd:

Tråden låses då det inte framgår vad som ska diskuteras. Dock är TS välkommen att förtydliga detta och då låser jag med glädje upp tråden igen.

Mvh,

Oddball
Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in