2008-06-10, 10:36
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Jag har mig veterligen inte sett Scolari i kavaj, endast i träningsbyxor och piké tee.
Citera
2008-06-10, 11:42
Medlem
Beppens avatar
Jag tycker det är lite löjligt. Han kommer till matchen i kostym och sedan byter han om till träningsoverall men håller väl inte ens i uppvärmningen, varför?

Det ska bli spännande att se hur nästa förbundskapten gör, nuförtiden finns det väl knappast några tränare i overall ens i div I.
Citera
2008-06-10, 13:08
Medlem
Jag bryr mig inte alls om han har kavaj eller inte. Det jag bryr mig om är hur det går för Sverige på plan.

Sen är det ju lite äckligt med kavaj. Fatta hur varmt det är. Minns Spaniens förbundskapten i VM 2002 tror jag det var. Han hade gigantiska lökringar under armarna. Hur fräscht är det?
Citera
2008-06-10, 13:09
Medlem
Lagerbäck vill väl exponera sig som folklig och en del av laget snarare än att vara boss.
Citera
2008-06-10, 14:18
Medlem
ihavesoldouts avatar
Det är lite 70-talets proggattityd hos Lagerbäck han vill stå på "grabbarnas" sida, visa solidaritet. Han vill inte känna sig som översittare, han vill känna sig som en som kan tala till ungdomarna på ungdomars vis.

"Kom igen nu gubbar nu spelar vi stjärten av dom!"
Citera
2008-06-10, 15:12
Medlem
ubersantas avatar
själv tycker jag att det klockrena klädvalet för lagerbäck borde vara gummistövlar, mjukisbyxorna instoppade och en ordentlig wife beater på överkroppen.

Toppa av detta med en solskärm och tuggtobak så har vi en landslagstränare vi kan vara stolta över
Citera
2008-06-10, 16:17
Medlem
goboondocks avatar
Visst är klädvalet lite ointressant men ändå

Själv är jag en av dom som förespråkar kavaj. En fotbollsmatch, framför allt i EM är en FEST och då tycker jag att det är passande med kavaj. sen så är ju kanske i Lagerbäck den mest tränade tränaren vi haft så det kanske skulle bli så snyggt ändå.

Hade iförsig varit jävligt coolt att se han glida ut i Baseball keps, en par surfar shorts och en slapp 13 rätt tröja tillsammans med ett par flipflop
Citera
2008-06-10, 16:21
Medlem
Treehorns avatar
Klart Lagerbäck ska ha träningoverall, vi är mer LSK än Real Madrid.
Citera
2008-06-10, 16:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det är väl svenskt? Sådär har alla mina fotbollstränare sett ut. Sådär har troligen varenda en som lärt sig spela fotboll i Sverige sett sin tränare klädd, det ger den rätta känslan.
Citera
2008-06-10, 16:38
Medlem
Brolins avatar
Han är WT.
Citera
2008-06-10, 16:41
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Jag har också irriterat mig lite på det, men när jag tänker efter är det fan lite skönt gjort. Han orkar inte bry sig om klädreglerna, hahaha! Ger mig fan på att om det blir tillräckligt varmt kommer han slänga av sig kläderna och glida runt i bara kallingarna vid sidlinjen!
Ja, han gör helt rätt.

En tränare i träningsoverall ger också ett mer kunnigt intryck än en kostymnisse.
Citera
2008-06-10, 16:54
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Ja, han gör helt rätt.

En tränare i träningsoverall ger också ett mer kunnigt intryck än en kostymnisse
.

Verkligen inte.
En tränare i kostym som sitter lugnt på sin plats, och språkar med sina kollegor ger ett betydligt kunnigare intryck. Ett sätt att visa säkerhet och lugn. Man ska vara redo inför en match. Inte behöva ha någon träningsoverall och löparskor.

Okej om Lars Lagerbäck har sin osmakliga träningsoverall under någon kval -eller träningsmatch. Då bryr jag mig inte. Det är ingen vidare tillställning.
Under internationella slutspel kan man åtminstone kräva byxor och skjorta.

Man ska se vem som är förbundskaptenen. Nu skulle Lars Lagerbäck kunna vara materialförvaltare, eller sjukgymnast. Det är enligt mig pinsamt.
Senast redigerad av Packan 2008-06-10 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in