Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-09, 20:35
Medlem
hemlighumlans avatar
Godafton!

Sitter vid min pappas gamla dator som just nu har Windows ME installerat...vill byta till XP...men har INGA skivor..inga nycklar..ingen licens eller vad det nu heter...alltså NADA.

Kan man göra det?

HUr gör man?

Datorn e begagnad o jag vet inte direkt mycket om den, men på C disken är ca 6 gb upptaget och 31 gb LEDIGT.

Kan man "bara " ladda hem xp home nånstans ifrån? o skriva över det befintliga os (ME)?

Hur blir det då med mailen-outlook express-?

Ser mycket fram mot snabbt svar...för jag är säker på att ngn av er kan hjälpa mig.

Tack!!
Citera
2008-06-09, 20:54
Medlem
Du kan väll alltid vara "pirat" och tanka ner XP med SP3 från piratebay. Jag skulle inte rekommendera att installera över ME. Boota från cd-skivan när du bränt ner din kopia och formatera om hårddisken så att ni blir av med allt gamalt skit (men börja med att rota igenom allt och köra ett undelete program och kolla om ni hitta nått smaskigt ). Sedan får du läsa en guide på va man måste hacka för att kunna ladda ner de senaste säkerhetsuppdateringarna...men att ladda ner en version med SP3 färdigt är en bra början!
Citera
2008-06-09, 20:58
Medlem
hemlighumlans avatar
Ja du...hade han en brännare på hdd så vore ju det bra...men det har han inte serru...

Går det verkligen inte på annat sätt??
Citera
2008-06-09, 21:07
Medlem
Hmmm... Den va en svår en du... Men va fan du måste väll ha en polare i närheten med en brännare? Inget som du hinner göra ikväll ändå före du skall gå och lägga dig så du kan lika bra ha en polare att bränna en skiva till dig och göra det en annan dag! =)
Citera
2008-06-09, 21:11
Medlem
hemlighumlans avatar
mja...problem där med...sitter 40 mil hemifrån...i världens minsta lilla ort...finns typ en storgata o en konsumbutik som stänger 15..så här finns inga människor i min ålder knappt...
Citera
2008-06-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo535
Du kan väll alltid vara "pirat" och tanka ner XP med SP3 från piratebay. Jag skulle inte rekommendera att installera över ME. Boota från cd-skivan när du bränt ner din kopia och formatera om hårddisken så att ni blir av med allt gamalt skit (men börja med att rota igenom allt och köra ett undelete program och kolla om ni hitta nått smaskigt ). Sedan får du läsa en guide på va man måste hacka för att kunna ladda ner de senaste säkerhetsuppdateringarna...men att ladda ner en version med SP3 färdigt är en bra början!

Om han nu ska tanka XP med SP3 är väl det bästa Student Edition, då man slipper cracka, klarar äkthetskontrollen med mera. Sitter på det just nu, funkar asbra
Citera
2008-06-09, 21:22
Medlem
hemlighumlans avatar
jaha tack....men går det att köra genom burken då- utan att bränna ner den ..? och var hittar man den? har googlat...
Citera
2008-06-09, 21:23
Medlem
Om du kan boota från USB eller minneskort kanske du kan packa upp image-filen dit och prova? Vet inte om det funkar, men det är värt ett försök

EDIT: http://thepiratebay.org/tor/4162104/Microsoft.Windows.XP.Professional.Student.Edition. SP3.Integrated
Senast redigerad av Snytbaggen 2008-06-09 kl. 21:27.
Citera
2008-06-09, 21:25
Medlem
hemlighumlans avatar
går det verkligen inte bara att ladda ner skiten från nånstans...öppna filen o köra över ME??
Citera
2008-06-09, 21:28
Medlem
Jag rekommenderar nog inte att installera över ME. ME i sig är ju inte känt för att vara det bästa OS:et....Har ingen aning om MS ens stöder att installera över det... Att fixa en bootbar USB sticka var dock en bra ide... Du har säkert en 1gb sticka ligger någonstanns där omkring... Finns säkert en massa guider hur man fixar en boot sector till den så att du kan installer från den =)
Citera
2008-06-09, 21:30
Medlem
Tror tyvärr inte det... Tror att det bland annat kommer att bli samma effekt som när du försöker formatera hårddisken i Windows (hårddisken med ditt OS på) medan du använder den. Installationen kommer att vilja ta bort/skriva över filer som Windows använder, och du kommer få felmeddelande. Därför kan installation/formatering bara ske när du inte använder disken i fråga, tex vid boot från skiva.

EDIT: Sorry om det där var lite flummigt...
Citera
2008-06-09, 21:30
Medlem
hemlighumlans avatar
Tro mig...det finns INTE ngn usbstica här....*suckar*

Fuck.

mEN TACK IAF
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera