Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-09, 19:43
Medlem
familjens dator börjar slöa ner sig mer och mer och behöver formateras. Nu är frågan, vad händer om jag istället väljer att använda en recovery-skiva? Försvinner allt på hdd:n då. Det är alltså det jag vill.
Citera
2008-06-09, 20:03
Medlem
X_surfers avatar
Allting på systempartitionen kommer att försvinna och den kommer att vara installerad som när du fick den från butiken igen
Citera
2008-06-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Allting på systempartitionen kommer att försvinna och den kommer att vara installerad som när du fick den från butiken igen
så det innnebär alltså att den formateras? I så fall blir det nog det jag gör.
Citera
2008-06-09, 23:03
Medlem
Mung0s avatar
det innebär att du kommer ha alla "skräp-program" som datortillverkare skickar med, en vanlig formatering och en ren version av windows är att rekommendera...
Citera
2008-06-10, 00:50
Medlem
Mmm....själv hatar jag recovery skivor mera än pesten. Man får med 1gb skräp program som segar ner datorn samt att skiten är så otroligt outdated så man bärjar gråta. Ladda ner samma version som du har nu - har du PRO laddar du ner Windows Xp SWE PRO SP3 och använder din egen cd nyckel till den... Har du Home laddar du ner den istället. Det viktiga är som sagt att du får OEM versionen så att du är säker på att din cd key (som du betalat dyrt och heligt för) funkar som den skall. OM du gör såhär dock, se till att du laddar ner alla drivrutiner från tillverkarens hemsida också (dessa skulle ju annars installerats av recovery skivan ) Lycka till
Citera
2008-06-10, 16:02
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mung0
det innebär att du kommer ha alla "skräp-program" som datortillverkare skickar med, en vanlig formatering och en ren version av windows är att rekommendera...

Annars går det ju att avinstallera eländet också....
är betydligt enklare om man är novis på datorer, sen känns det ju aldrig roligt at behöva ladda ner piratkopior av mjukvara man redan äger heller, men men det är ju bara vad jag tycker.
Citera
2008-06-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Annars går det ju att avinstallera eländet också....
är betydligt enklare om man är novis på datorer, sen känns det ju aldrig roligt at behöva ladda ner piratkopior av mjukvara man redan äger heller, men men det är ju bara vad jag tycker.

Det är ju inget fel att ladda ner en "pirat version" om man ändå använder sin egen cd-nyckel heller.... =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in