Det här var en extremt lätt fråga att svara på!
Av de tre områden som TS nämner, så väljer man utan någon som helst betänketid Liljeholmen. Om vi skall översätta frågan till något som även folk utanför Jkpg kan förstå, så skulle det väl bli något i stil med: Vill man bo på Östermalm, i Rinkeby eller i Alby? (Rent geografiskt nu alltså, inga jämförelser i övrigt)
Liljeholmen är alltså en stadsdel i Jönköping, belägen omedelbart öster om city. Råslätt och Österängen är klassiska miljonprogramsområden belägna en bra bit utanför stan.
Råstätt är väl så nära ett ghetto man kan komma i lilla Jönköping, inte så att det på något sätt skulle vara farligt att vistas där, men om man undantar studentbostäderna som finns därute, så skulle jag gissa på att det ligger på över 90% invandrare. (Om man nu bryr sig om sådant) Det sämsta med Råslätt är dock läget. Det ligger drygt en mil söder om stan, så om man har för avsikt att åka in till stan ofta så bör man antingen ha bil, eller älska att åka buss. Det är alltså inte gångavstånd till stan, eller knappt ens cykelavstånd såvida inte man är en hyfsat kompetent cyklist.
Österängen ligger som namnet antyder, öster om Jönköping. Fortfarande inte gångavstånd, men något närmre än Råslätt. Skulle gissa på runt 70/30 invandrare/svennar, för den som bryr sig om sådant. (Vilket jag har förstått att många här på flashback gör

)
Liljeholmen är alltså en stadsdel i Jönköping, belägen öster om city. Gångavstånd till stan, nära till vätterstranden, lungt område osv. Gissar på runt 90/10 svennar/invandrare.
När det gäller mitt älskade gamla Torpa, där jag bott sedan merparten av användarna på det här forumet inte ens var påtänkta, så måste jag tyvärr meddela att det har "gått ner sig" ganska rejält de senaste 2-3 åren. Jag trodde aldrig jag skulle få höra mig själv säga det här, men idag skulle jag nog faktiskt nästan föredra Liljeholmen framför Torpa. Det finns dock fortfarande en del fördelar med Torpa om man är ung/student och det är att det ligger närmre högskolan, samt att det redan bor en hel del studenter här.