2008-06-10, 23:39
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biplewd
tog studenten i tisdags förra veckan, började i måndags den här veckan. lönen ligger runt 24k innan skatt.
Varför skriver du inte vad du jobbar med? Bra lön, f.ö.
Citera
2008-06-11, 12:54
Medlem
NovaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Älskar studenter med inställningen "Jag har minsann gått gymnasiet nu skall jag ha grymt betalt och företagen skall stå i kö för att rekrytera mig!"

Dom 6 som står i kassan på ICA kommer ha bättre förutsättningar eftersom dom har jobb, kommer få erfarenhet vilket ALLA arbetsgivare önskar samt ett arbete medan dom kan söka jobben dom vill ha.

har inget med att få bra betalt att göra vill ha ett jobb som är kul och som man trivs med. vill jag ha bra betalt så kanske jag skulle plugga mera.

Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Fyfan vad dryg och vidrig du är. Kom ner på jorden.

Mitt förslag till dig är.
1. Hitta att jobb och börja jobba (skit i vad det är för jobb, allting är bättre än att vara arbetslös).
2. Fortsätt söka efter ett elektriker jobb medans du jobbar. Förhoppningsvis hittar du nåt efter ett tag och då kan du skita fullständigt i "skitjobbet".

1.2: läste du mitt första inlägg så ser du att jag fick ett elektriker jobb till slut,

tro ju inte att dom på ica kommer ha bättre förutsättningar att få el jobb än dom som fick el jobb från början eller??
Citera
2008-06-12, 12:45
Medlem
Eikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Du tog studenten för ett år sedan och tjänade inom ett år 30kkr efter skatt? Ledsen, men jag tror du snackar skit. Vilket land, vilket företag och vilken post hade du?

Irland, inom IT. Pröjsade 5% inkomstskatt samt jobbade en del övertid.
Citera
2008-06-12, 12:47
Medlem
Reseledare?
Citera
2008-06-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Du tog studenten för ett år sedan och tjänade inom ett år 30kkr efter skatt? Ledsen, men jag tror du snackar skit. Vilket land, vilket företag och vilken post hade du?

Finns bra jobb i sverige där man kan tjäna likamycket. Bl.a. som skiftgående operatör som jobbar som gärna tar extraskift när det finns. Jag har gjort det och tjänat bra.
Citera
2008-06-12, 17:39
Medlem
Lastbils avatar
Tog studenten förra sommaren. Gick el/it och fick jobb direkt på ett gjuteri där min brorsa jobbat tidigare. Jag vantrivdes dock där efter ett par månader och ville jobba med nåt som hade anknytning till det jag pluggade till. Fick då jobb på ett företag som installerar larm/televäxlar/passage osv via en kompis och trivs skitbra. Utan kontakter hade jag nog fortfarande bott hemma och inte ägt ett öre.

Förresten det är väl inte så svårt att få jobb med elektriker nu för tiden? Jobbar mycket tillsammans med elektriker med kompetens för starkström och de säger att det finns hur mycket som helst bara man letar på rätt ställen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in