• 2
  • 3
2008-06-09, 12:12
Medlem
Pr3sts avatar
Du ska inte behöva lägga energi på att få loss bruket.. Ring till firman och tala om att du skickar en faktura bara!
Citera
2008-06-09, 12:13
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag kan tänka mig att du kan ha ditt skägg i brevlådan om du (mot förmodan) anlitat en hantverkare svart. Svårare att reklamera jobbet då kan jag tänka mig.
Citera
2008-06-09, 12:15
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag kan tänka mig att du kan ha ditt skägg i brevlådan om du (mot förmodan) anlitat en hantverkare svart. Svårare att reklamera jobbet då kan jag tänka mig.

Ja detta är väl risken med svartjobb i ett nötskal
Citera
2008-06-09, 12:16
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Tjejen lackade ur igår och mailade snickaren, som ska komma över ikväll. Vi får se vad han gör..

Varför maila? Är det inte lite bättre att ringa direkt?
Citera
2008-06-09, 13:22
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Nope, allt är vitt som nysnö så där har jag inga problem. Vill inte ha några som helst problem med försäkringar och ansvar om ett vattenrör läcker eller tätningsskicktet inte vart tätt osv. Så allt är gjort enligt reglerna.

Antar att han får köpa en ny toalettstol, låter som det på svaren i tråden. Men ska ändå bli intressant att se honom försöka få bort den.
Senast redigerad av StefanHeterJag 2008-06-09 kl. 13:24.
Citera
2008-06-09, 13:23
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
Varför maila? Är det inte lite bättre att ringa direkt?
Ringa en hantverkare?
Vi har valt att ta det via mail så vi har allt skriftligt så att säga. Alltid bra när man har med hantverkare att göra.
Citera
2008-06-09, 18:23
Medlem
StefanHeterJags avatar
Får tacka för alla svar.
Hantverkaren kom hit och fick bort klumpen. Inga skador på toalettens emalj. Han vågade tydligen hamra på lite hårdare än jag, men det är klart, för honom var alternativet att punga ut med 9000kr för en ny toalett.

Försökte få upp bild på klumpen men min dators blåtand verkar ha givit upp så jag får nog fixa bilden på annat vis imorrn.
Citera
2008-06-10, 23:06
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Får tacka för alla svar.
Hantverkaren kom hit och fick bort klumpen. Inga skador på toalettens emalj. Han vågade tydligen hamra på lite hårdare än jag, men det är klart, för honom var alternativet att punga ut med 9000kr för en ny toalett.

Försökte få upp bild på klumpen men min dators blåtand verkar ha givit upp så jag får nog fixa bilden på annat vis imorrn.

Du får ju gärna slänga upp en bild på badrummet också nu när det är nyrenoverat!
Citera
2008-06-11, 12:46
Moderator
Tystnads avatar
Rätt vanligt att visa hantverkare häller ner murbruk och kakelfix i avloppen som sedan orsakar svåra stopp.

Häromåret var kommunen och filmade huvudavloppsledningen utanför mitt hus ,anledningen var ofta återkommande stopp i gatan.

Vad hittade dem ?

En jävla massa kakelfix som stelnat till klumpar i rören detta var orsaken till dem återkommande stoppen.
Citera
2008-06-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Rätt vanligt att visa hantverkare häller ner murbruk och kakelfix i avloppen som sedan orsakar svåra stopp.

Häromåret var kommunen och filmade huvudavloppsledningen utanför mitt hus ,anledningen var ofta återkommande stopp i gatan.

Vad hittade dem ?

En jävla massa kakelfix som stelnat till klumpar i rören detta var orsaken till dem återkommande stoppen.
klart de spolar ner skiten. Då slipper de bära det längre än till toaletten och de kommer oftast inte att få stå för kostnaderna att fixa avloppen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in