• 1
  • 2
2008-06-07, 21:58
Medlem
Hej!
Vilket av dessa anti-virus är mest effektivast?
AVG internet security eller Kaspersky internet security?
Citera
2008-06-07, 23:57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theplayer_10
Hej!

Du kanske borde göra lite forskning själv och kolla vad dom olika applikationerna gör bäst och vad dom gör mindre bra.
Citera
2008-06-08, 00:38
Medlem
Kaspersky har ju fått bra kritik iallafall - kör på det!
Citera
2008-06-08, 00:53
Medlem
EvilmasterMinds avatar
http://www.nod32.se/t_resource_15.php
Citera
2008-06-08, 03:05
Medlem
eyyYos avatar
Då jag körde windows så var kaspersky det enda valet. Min fader kör kaspersky, mina bröder kör kasperksy. Min moder kör kaspersky. Alla som jag känner (dom som inte är dumma i huvudet, dvs) kör kaspersky. Jag tycker det är överlägset, dock inte testat mkt annat, men
Citera
2008-06-08, 09:36
Medlem
dole95s avatar
Jag har testat både Kaspersky och AVG (dock inte 8.0) och då tyckte jag verkligen att AVG var överlägset bäst. Just nu så kör jag NOD32 vilket enligt mig är det bästa AV:t så kör på NOD32 istället!
Citera
2008-06-08, 11:28
Medlem
Jag använder KIS eller Kaspersky Internet Security och är väldigt nöjd med detta. Står det mellan AVG och Kaspersky skulle jag definitivt välja Kaspersky.
Citera
2008-06-08, 12:08
Medlem
AVG har lagt in en jävla linkchecker som man måste stänga av varje gång man installerar AVG - så nu har även AVG blivit ihjälbloatad.

Småtestat Avast men även den har någon form av bloatad recoverydatabas eller något sådant.

Helt fucking stupid hur antivirusprogram kan bloatas på det här sättet...
Citera
2008-06-08, 12:08
Medlem
kentabarss avatar
NOD32 tycker jag är det bästa.
Citera
2008-06-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Småtestat Avast men även den har någon form av bloatad recoverydatabas eller något sådant.

Haha, den är ju verkligen inte bloated! Och du kan ju inaktivera den om du nu vill det.

Men för att återgå till topic, då jag utvärderade dessa prg åt pappa så gillade jag Kapersky bäst.

Dock använder jag själv Avast + Comodo Firewall Pro, då jag tycker den kombinationen är resurssnål och smidig.
Citera
2008-06-08, 14:10
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyyYo
Då jag körde windows så var kaspersky det enda valet. Min fader kör kaspersky, mina bröder kör kasperksy. Min moder kör kaspersky. Alla som jag känner (dom som inte är dumma i huvudet, dvs) kör kaspersky. Jag tycker det är överlägset, dock inte testat mkt annat, men

Inget illa menat, men vart/när kommer argumenten? Har någon av dem du nämner speciallistkunskap i programvaran, som därför skulle vara av vikt i ditt argument?
Och hur grundar du att det är överlägset, om du inte provat så mycket annat?
Citera
2008-06-08, 17:03
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theplayer_10
Av de två är Kaspersky långt överlägset. Det och NOD32 ligger i toppen. Se detta test till exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in