2008-06-07, 20:30
Medlem
Hej, jag har ett problem.

Just nu skriver jag från min stationära dator, men jag har också en laptop.

När jag startar firefox på laptopen så fungerar startsidan perfekt. Jag kan logga in på startsidan och läsa min mail på startsidan, men så fort jag testar någon annan sida (aftonbladet, google osv) så blir det "anslutningen misslyckades".

Min startsida är btw min skolas sida. Laptopen är även en skoldator. Det har fungerat perfekt förut.

Jag har anslutit datorn till grannens wifi.

Om jag ansluter min mobil till grannens wifi och försöker gå in på t.ex google eller aftonbladet med min mobil som har wifi-stöd, så fungerar det perfekt.

hur ska jag fixa det här problemet?

Alla sidor fungerar perfekt i internet explorer, det är firefox som är problemet-

Och ja just det, jag installerade outpost firewall pro på laptopen igår, kan det ha något med saken att göra? Jag har ställt in att firefox ska få tillgång till nätet osv, så det borde fungera.
Citera
2008-06-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Och ja just det, jag installerade outpost firewall pro på laptopen igår, kan det ha något med saken att göra? Jag har ställt in att firefox ska få tillgång till nätet osv, så det borde fungera.
Om det fungerade innan du installerade brandväggen så kan det finnas ett visst samband...
Citera
2008-06-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Om det fungerade innan du installerade brandväggen så kan det finnas ett visst samband...

Jag tror att jag har hittat felet.
Jag kunde inte avinstallera symantec brandväggen jag hade innan(behövde något jävla password för det), så jag tog bort symantecgrejerna från autostart... När jag satte tillbaka dom i autostart så funkade allt perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in