2008-06-08, 02:23
Medlem
Deon Limes avatar
Tänk Ed Power och serien Linsmusar så har du Gonzo. Var rätt stort ett tag men känns som det dalat lite. 80-talet vart ju mycket porr med lite handling. Något som försvann allt mer och lämnade plats för herrar som Ed Power och Randy West som hade sin respektive serie.

Blir lite mer knullkänsla än vackra, men i mitt tycke tråkiga och opersonliga, Andrew Blake filmer. Ed Power håller jag som högst då han var (är?) mycket bra på att snacka. Så bra att jag ofta inte spolade mig igenom snacket även de gångerna han tuggade på i närmare 30 minuter.

Man lär "känna" tjejerna och han lyckades hitta flera riktiga guldkorn även om jag tycker kvaliten var lite varierande. Borde kanske ta och hyra några nyare Linsmusar.

Eller är jag fel ute vad som är Gonzo?

Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
stämmer. pang på rödbettan-porr.

Inte nödvändigtvis. Vart väl mer så på de många magazine filmerna som kom på 90-talet med Super Max´s Magazine med flera - där typ en tjej kort presenterade lösa scener efter varandra med max två minuters handling / förspel vardera om en tjej som lånar pengar av polarna och måste betala räntan med natura.
Senast redigerad av Deon Lime 2008-06-08 kl. 02:41.
Citera
2008-06-08, 10:11
Medlem
lovejoys avatar
Kolla in www.perfectgonzo.com så får ni se ett porrföretag/porrproducent som i alla fall anser sig tillhöra genren gonzo.
Citera
2008-06-17, 04:38
Medlem
jackelinas avatar
Utan att göra det alltför komplicerat kan man nog bara säga att i porrbranchen är Gonzo motsatsen till Feature. Huruvida filmen har handling ellej ej spelar nog mindre roll. Jag tror att det viktiga är att filmteamet på något sätt är närvarande under inspelningen: Exempelvis genom att någon av aktörerna söker ögonkontakt med kameran.
Citera
2008-06-18, 12:00
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jag har fått för mig att Gonzo innebär att det ska vara dokumentärlikt, och att den som filmar är den som knullar osv.
Nja när det är killen som filmar som agerar påsättare så kallas det för POV.
men att Gonzoporr ska vara lite mer dokumentärt och "äkta" till stilen
stämmer, inga krusiduller bara sex...
Citera
2008-06-23, 11:16
Bannlyst
gonzo är när filmaren eller skaparen av stycket är med hela tiden, medverkar, kommenterar osv. Varför gonzo blivit en porrkategori är väl för att just skaparna är med och knullar, men jag trodde det var så i dem flesta fall med porr. Gonzo härstammar från journalistisken med en snubbe som heter horatio alger. Vissa har säker sett filmen fear n loathing, där hans namn förekommer rät ofta. Han var ngn pionjär inom journalistik i USa i mitten av förra århundradet.
Citera
2008-08-20, 03:03
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Gonzo?

Okej, det här kanske är en amatör-fråga, men vad är "Gonzo" igentligen?
Citera
2008-08-20, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonmaster978

Jag är inte heller säker, men enligt wiki så:

Gonzo är en form av reportage, filmskapande, eller annan form av multimedia-produktion där reportern, filmmakaren eller upphovsmannen är involverad och ultrasubjektiv snarare än att vara en passiv åskådare.

Låter inte helt osannolikt att det kan vara så, även i porrvärlden
Citera
2008-08-20, 04:35
Medlem
love for barbies avatar
Ingen handling. Lägre budget.
= det mesta du ser idag.
Citera
2008-08-20, 04:37
Medlem
Dragonmaster978s avatar
Okej, tack!
Citera
2008-08-21, 00:31
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonmaster978

Kolla in Angelmania-serien, den är riktigt bra.
Citera
2008-08-21, 00:45
Medlem
osiriz88s avatar
Gonzo är min favoritgenre! Det är porr utan handling / fånig story och en massa babbel.

En riktigt bra scen ska innehålla teens, big tits, anal, asian och sist men inte minst GONZO! Mums!
Citera
2008-09-11, 08:20
Medlem
ALessonLearneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäsan
Jag är inte heller säker, men enligt wiki så:

Gonzo är en form av reportage, filmskapande, eller annan form av multimedia-produktion där reportern, filmmakaren eller upphovsmannen är involverad och ultrasubjektiv snarare än att vara en passiv åskådare.

Låter inte helt osannolikt att det kan vara så, även i porrvärlden

Gonzojournalistiken skapades ju av en stor förebild här på FB.. Hunter S Thompson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in