2008-06-07, 07:06
Bannlyst
Jag har just kommit tillbaka efter en lyckad resa till Christiania, Men fy fan vad det har blivit turistigt. En satans massa barn familjer som springer runt och glor och vinar. Det var vissa som gjorde grimaser och skrattade nar de sag nagon hippie som roka pa. Hahahahahahaha vilka nollor, nej bevara Christiania till alla oss som tycker om att aka dit sitta i ett café och bli hog, handla en rok bit som precis vara tills nasta tripp dit. Christianiterna tycker inte om det heller, de kanner sig som apor i burar.
Hash ar fortfarande as enkelt att handla pa Christiania, det star handlare over allt men pa torget ar det samlat och de har fortfarande olika typer som ligger framme helt oppet sa du kan se och valja. Jag betalade 500DKK for 15 gram Marrocan som vart helt ok......
Lycka till med din resa dit och vill nagon ha mer info sa bara fraga.......jag svarar sa lange jag tycker fragorna ar relevanta......Jag har besokt Christiania sedan 80 talet.......
2008-06-07, 10:04
Medlem
kissen_mjaus avatar
Ju, det har jag också reagerat på, en massa turister som bara gick runt och glodde, var lite störigt.
Men ge mig inte dåligt samvete för jag tänkte faktiskt dra över dit med hela familjen ganska snart, tycker att sambon bör se stället och barnen kan vi inte lämna hemma själva hehe.
2008-06-07, 10:07
Bannlyst
Men det ar ju sa fel att dra dit frugan och barnen om ni inte ska roka pa,
2008-06-07, 10:13
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiro
Men det ar ju sa fel att dra dit frugan och barnen om ni inte ska roka pa, visa upp vad da???
Jag ska ju så klart köpa en liten humörförhöjare.
Sambon röker inte, men ja, jag tycker att stämningen och stället är bara magnifikt och man måste se det med egna ögon för att tro på det, så jag hade planer på att ”vissa upp” stället för sambon.

Men du har klart rätt i att turist trafiken där har gått överstyr, det är en stadig ström av folk som inte har nått där att göra egentligen.

Vet inte riktigt var jag står i saken, man kan ju inte förbjuda folk från att titta in men någon måtta får det vara och just nu är turist trycket för högt.
2008-06-07, 10:16
Bannlyst
Ja du kommer att bli chockad, vi sag aven Pensionarer sitta och fika....Hahahaha! Och inget rokte de heller, ja du man kande sig som en apa i en bur. De har aven cykel turer som gar igenom Christiania....Helt otroligt! Min staving ar kass jag vet.......
2008-06-07, 10:23
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiro
Ja du kommer att bli chockad, vi sag aven Pensionarer sitta och fika....Hahahaha! Och inget rokte de heller, ja du man kande sig som en apa i en bur. De har aven cykel turer som gar igenom Christiania....Helt otroligt! Min staving ar kass jag vet.......
Jag vet, jag var där för någon vecka sen efter många års frånvaro.
Det var en ohygglig skillnad mot hur det var förr.

Fast jag hakade inte upp mig på det negativa (tills du nämnde det nu hehe) utan jag njöt av det positiva. Harmonin, rökare, icke rökare och dom som drack satt hand i hand och ingen dömde ut varandra. Har spenderat så mycket tid i sverige bland den här hjärndöda noll tolerans idiotin att ett besök på chris var en mental chock.
2008-06-07, 10:34
Bannlyst
Absolut tycker jag som dig, vi sag nagra par som pekade mot folk som satt och elda pa. Sant ar ju inte bra.....Hoppas att du har det trevligt nar du ska dit...Jag ska dit Midsommar helgen igen......
2008-06-07, 12:14
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har svårt att se vad som ska diskuteras här och dessutom finns det redan trådar om Chris. Många trådar.

Låst.

/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in