Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-07, 05:34
Medlem
[complex]s avatar
Ett något irriterande problem med nån plugin till firefox eller vad nu felet kan va. Har ingen aning. Har testat installera om java osv, men samma fel kommer upp på vissa sidor...Som t.e.x porrigt.se ..

Nån som vet vad felet kan va? verkar inte va java, men nått med java-script? Så här ser det ut:

http://img242.imageshack.us/img242/9170/errorvn3.jpg

Allt laddas om och om igen..

tack!
Citera
2008-06-07, 08:53
Medlem
927s avatar
jag har bara ABP på senaste FF och jag har inga problem med sidan.
vet inte vad som är fel du får väl testa avinstallera eller inaktivera tilläggen

kolla FF här
http://otel.uis.edu/browsertest/
Citera
2008-06-08, 04:15
Medlem
[complex]s avatar
Tack för svaret...
Browsertestet fungerar fint och utan problem, men just sidan för screen-dumpen krångar i FF, opera och internet explorer. Samma fel! Menyen laddas igen och igen tills den stannar efter 5-6 gången och allt stannar upp. Har inte en aning om vad som orsakar felet..
Funderar på att formatera. Borde gjort det för länge sen igentligen, men inte pallat..
Borde gå att lösa det här på nått sätt utan att behöva formatera tycker man. Skumt fel...

Om nån har några andra ideer får ni gärna dela med er. Tack!
Citera
2008-06-08, 08:10
Medlem
Son of Foxs avatar
På den aktuella sidan står det att användare som kör med Norton Internet Security kan uppleva grafikproblem. Kan det bero på det?

/Son of Fox
Citera
2008-06-10, 03:22
Medlem
[complex]s avatar
Tack för svaret Son of fox..
Men det har inget med virusprogram att göra med heller...vet inte vad det kan vara. Inte en aning faktiskt..
Om jag testar sidan genom http://www.the-cloak.com/anonymous-surfing-home.html så funkar det. Men jag är inte vip och kan inte logga in med den sidan..
Men det är väl en typ av "virtual machine" inne i browsern det där...Ska kolla om man hittar nån lösning sen. Dom mesta sidorna fungerar ju konstigt nog...Men vissa laddas också om nu när jag tänker efter. Ett annat forum uppdateras hela tiden..
Citera
2008-06-10, 16:56
Medlem
Son of Foxs avatar
Vill minnas att jag hade ett liknande problem i Opera. Då rensade jag historik och minnescache så var det lugnt sen. Du kan ju alltid testa i Opera och se om det gör någon skillnad...

/Son of Fox
Citera
2008-06-11, 07:37
Medlem
[complex]s avatar
ah nä det är nått script-fel. Vet inte vad det är, men det spelar inte så stor roll. Dom flesta sidor funkar. tack hursomhelst! Svårt att veta vad felet kan vara. Fixar mycket inom datorer, men det här får vara tills jag formaterar...
Sålänge jag inte hittar en lösning senare. thnx
Citera
2008-08-25, 20:19
Medlem
[complex]s avatar
GAAH. Blir TOKIG. Fattar inte vad det är för fel.
Orkar verkligen inte avkryptera och formatera det här systemet bara för att få en sida att fungera, men jag kanske måste.

Ingen med tips? Vore uppskattat som fan! Funkar inte ens i VMware...blir samma fel. Nått krångligt fel på min dator iallafall...

Testade t.o.m att betala för en virtual browser. http://www.virtual-browser.com/

Men exakt samma fel kom upp ändå. Helt sjukt...
Kan inte ens sälja på tradera och jag måste sälja just nu. OM nån har en lösning på detta problem vore jag evigt tacksam. Fattar inte vad det är för fel. Dom flesta sidor fungerar ju, men vissa blir helt fel...

Vad fan kan det vara. testat firefox, nyaste ie+opera.

Formatering verkar vara det enda alternativet just nu eller dra och låna en annan dator. Tills man fixat ny så man kan köra en nystart med allt!

edit. testade t.om sätta upp en ny användare i xp med admin rättigheter, allt såg cleant ut, men samma fel på just samma sidor..

EDIT: YAS. Fungerade i safe mode/networking nu med upplösning 640 x 480...okok. Får försöka lägga upp en annons da...
stört. Undrar vad felet kan va..
Senast redigerad av [complex] 2008-08-25 kl. 20:38.
Citera
2008-08-25, 21:45
Medlem
[complex]s avatar
Sen när man lagt upp annonserna och tror allt är bra, startar om vanligt så syns den på tradera, men inte i ens kontrollpanel. Sjysst hehe
Hatar den här datorn så hårt. aja..Synd man inte kan ändra upplösning i felsäkert läge bara, då hade det vart lugnt ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in