Citat:
Ursprungligen postat av Goalkeeper
Jag blir faktiskt förvånad över att det varkar vara så många tjejer som gillar skägg. Då vet jag att jag definitivt inte skall lyssna på min förra olyckliga kärlek och låta skägget växa en vecka sen ta maskin och raka ner det till nån mm. Jag rakade mig senast i tisdags för då tyckte jag att jag hade för långt så nu är det 1mm kanske.
Det jag irriterar mig på att jag har grym skäggväxt under hakan och liksom från kindbenen och mot hakan. På kinderna blir det bara några ljusa strån

Nån som vet hur man påskyndar? Har hört att man ska raka sig, stämmer det? Jag rakar min bara med lödder och hyvel då det är någon speciell släktträff eller något...annars har jag mest skägg för då ser man inte alla bölder från acnen etc samt att jag tycker jag klär mer i det vilket jag fått medhåll från någon enstaka tjej.
Jag är också förvånad över att inte medlemmarna här har lagt upp bilder på sion egen skäggväxt här och bett om kommentarer eller liknande. Det hade jag gjort direkt men nu har jag ju ingen bra bild...än

Du gör rätt, skägg ska rakas med raklödder och rakhyvel. Det blir slätare, fräschare och efteråt ska du ha apotekets L300 Aftershave balm istället för rakvatten. Och på det ska du ha hudkräm, Nivea bruakr fungerar mycket bra.
Undvik maskin. De som oftast börjar med maskin och fortsätter med det får aldrig riktig jämn och fin skäggväxt. Därför bör alla använda hyvel när de börjar raka sig första gången. Sen är det också så att den som börjar att raka sig med hyvel kan inte använda maskin eftersom huden från dag ett anpassade sig till hyvel. Rakar man sig med maskin då är risken stor att du får utslag. Men som sagt, använd alltid hyvel i kombination med raklödder.