2008-06-06, 20:16
Medlem
frukosteras avatar
Tjabba, har precis gnetat igenom alla 6 säsonger av Oz och blev helt frälst, deppigt att inte kunna se mer av det.
Finns det någon serie som liknar Oz och kan mäta upp sig med den?
2008-06-06, 20:42
Medlem
nuhjs avatar
Kvinnofängelset?
2008-06-06, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
Kvinnofängelset?

Kvinnofängelset är nog det bästa som gjorts på den här planeten.

köp hela boxen så har har man lite att göra ett tag.
2008-06-06, 22:31
Medlem
Törs man fråga hur det gick??????

Citat:
Ursprungligen postat av frukostera
Tjabba, har precis gnetat igenom alla 6 säsonger av Oz och blev helt frälst, deppigt att inte kunna se mer av det.
Finns det någon serie som liknar Oz och kan mäta upp sig med den?

vågar kanske det om den är slut för gott. såg denna serie fast jag fick blunda många gånger.
Men vad hände med den irländske internen /vars bror blev avrättad och var en sådan gripande scen / Fick han ihop det med sköterskan?
Vad hände med "advokaten"????????
Vad hände med den där fruktansvärt sliskige och osypmatiske mannen som fanns med från början av serien och kanske i 50-års åldern och någon slags "ledare" och var så grym mot bl.a ""advokaten"" och till och med fick andra döda hans familj.
Den sympatiska nunnan?

Undrar också vad hemskt som hände den som en gång spelade i "Beverly Hills" och gjorde ett gästspel i denna serie. Något grymt förståss.
Undar också om det inte fanns någon som det gick bra för.............för då jag slutade se denna serie var det nog massor av avsnitt kvar som kanske aldrig visats i svenk television..........eller så har jag missat de också liksom många andra serier.Sett massor av avsnitt men missat "finalen".
2008-06-06, 22:35
Medlem
P.Gs avatar
The Wire, utspelar sig på gatan och inte i ett fängelse, men serien är producerad av HBO (alltså samma bolag som Oz) och det är fan den bästa serien jag har sett. Rekomenderas varmt.
2008-06-06, 22:41
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefiluren
Kvinnofängelset är nog det bästa som gjorts på den här planeten.

köp hela boxen så har har man lite att göra ett tag.

50 min x 692 avsnitt så... ja
2008-06-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
The Wire, utspelar sig på gatan och inte i ett fängelse, men serien är producerad av HBO (alltså samma bolag som Oz) och det är fan den bästa serien jag har sett. Rekomenderas varmt.
Det är väl även flera skådisar i The Wire som varit med i Oz, Lance Reddick bland annat.

Jag har bara sett nåt avsnitt av The Wire på TV men ska nog köpa den på DVD, jag älskar Oz så jag kommer nog att gilla TW också.
2008-06-07, 00:07
Medlem
billybombs avatar
the wire...ere den som går på svt? Hur många säsonger har gått i usa?
2008-06-07, 01:13
Medlem
Cineastens avatar
Nej det här duger inte. Det finns massor av tipstrådar. Vi behöver inte en till.
/Låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in