2008-06-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoOne
Om vi lägger "gnällarna" åt sidan och fokuserar på TS med artikeln och det som hänt, vad har du personligen för reflektion om det hela Nutid? Vi utgår ifrån det som står skrivet så slipper vi diskussioner som utgår ifrån "jag har för lite information /icke neutral sammanställning för att uttala mig om den enskilda händelsen".
Bismillah

Kör i vind!

Tycker det är fel det som skedde. Man kan inte 'skapa revir' på det sätt som muslimerna verkar ha gjort.

Så visst har kristna rätt att predika kristen tro. Man kan ju alltid säga att man inte är intresserad och då förstår de väl galoppen och ger sig iväg.

Dessutom tycker jag polismannen (muslimen) inte handlade korrekt enligt sin yrkesroll.
Citera
2008-06-05, 16:39
Medlem
Nickeps avatar
Obsevera att detta sker i ett land med mindre än tre procent muslimer i befolkningen (dock 8 % i London). Man kan lätt föreställa sig situationen med t.ex. 20 % muslimer. Ingen tvekan om att Islam av en rad skäl, inte bara för England, representerar det svåraste framtidsproblemet.
Citera
2008-06-05, 16:40
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Ynkedomen känner inga gränser! Uppenbarligen finns det nu regioner i UK där brittiska lagar inte gäller, utan islamska. Religionsfriheten har upphört. Brittiska polismyndigheten upprätthåller den nya, islamska lagen. Grattis! Jag undrar, finns det gatskyltar i varje kvarter som informerar om huruvida det är den ordinära lagen som gäller eller om det är Sharia som gör det?

Sedan kan man fråga sig varför muslimerna är rädda för kristen mission om deras religion nu är så förträfflig.

Ytterligare ett bevis på att islam här i Europa är lika mycket en politisk ideologi som det är en religion. Skulle vara intressant att se en svensk politiker försöka sig på att exempelvis förbjuda huvudsjalar i skolor, universitet eller andra offentliga byggnader. Islamofobi!!!! skulle alla riksdagspartierna, media och PK-eliten skrika i kör. Konstigt att man kan göra det i Turkiet där iaf 95% av befolkningen är muslimer. Fast de är väl alla livrädda för sin religion, där. De gömmer sig i källaren och skakar av fruktan när de hör kallelsen till fredagsbönen. En tredjedel av befolkningen begår väl självmord årligen under ramadan för att undslippa skräcken.
Citera
2008-06-05, 20:20
Medlem
Här ser vi också faran med att ha en muslimsk polis-han kommer inte följa landets regler utan köra med sharia.
Citera
2008-06-05, 21:57
Medlem
korps avatar
Killen var ju inte Polis, han var community support officer. Vilket är som en väktare eller nått. De har dålig utbildning och är överlag lokala maktbögar, de rör sig inte utanför sina tilldelade områden. Ingen gillar dem, inte ens Polisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in