2008-06-05, 14:30
Bannlyst
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1023483/You-preach-Bible-Muslim-area-What-police-told-Christian-preachers.html

Citat:
Two Christian preachers were stopped from handing out Bible extracts by police because they were in a Muslim area, it was claimed yesterday.

They say they were told by a Muslim police community support officer that they could not preach there and that attempting to convert Muslims to Christianity was a hate crime.

Vi vet ju hur det skulle låta om det var raka motsatsen... DISKRIMINERING!

Varför ska man acceptera apartheid med Islam?

Krav efter krav efter krav... sedan ska det inte vara på samma vilkor för andra som muslimer?
Citera
2008-06-05, 14:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1023483/You-preach-Bible-Muslim-area-What-police-told-Christian-preachers.html

Krav efter krav efter krav... sedan ska det inte vara på samma vilkor för andra som muslimer?

Tja hur ska man svara på dina "frågeställningar"? Starta en blogg odes...
Citera
2008-06-05, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Du kan väl försöka visa intresse och läsa artikeln och kommentera ialla fall?

Meningslös med blogg
Citera
2008-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Bismillah

DET är ett bra förslag. Har också funderat över Odes dilemma att vilja framföra sina funderingar som sällan har frågeunderlagssubtans på ett diskussionforum.

Blogg är ju helt klart lösningen i tiden!
Citera
2008-06-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

DET är ett bra förslag. Har också funderat över Odes dilemma att vilja framföra sina funderingar som sällan har frågeunderlagssubtans på ett diskussionforum.

Blogg är ju helt klart lösningen i tiden!

Klart att du försöker att prata bort vad muslimerna gör-DISKRIMENERING skulle du ha skrikit om det varit muslimer som ville få ut sin tro. Du är rättvis sådär när det passar, typiskt muslimks rättvisa!
Citera
2008-06-05, 14:50
Medlem
Citat:

BRA och viktig info! Detta visar igen hur trångsynta muslimer är-hur de kräver total religionfrihet var i världen de än kommer men att de inte unnar andra samma rätt. Detta är islam som den ser ut-andra religioner ska kontrolleras medan andra trosyttringas ska bannas.

Bara se hur nutid inte ens nämner denna grova orättvisa-för hon som fron muslimsk slav håller med.

Islam är vidrig på alla plan.
Citera
2008-06-05, 14:52
Medlem
Herr Blås avatar
Citat:

En klar och tydlig fråga som muhammedanderna i vanlig ordning raljerar med eftersom svaret är obekvämt.

Sanningen är att muslimer lever efter en mycket primitiv ideologi som har målet utestängning av alla andra ideologier.

Skulle vi i den civiliserade delen av världen behandla muhammedanerna i våra länder på samma sätt som muhammedanderna behandlar oss när vi besöker dem i deras länder, skulle som sagt var ordet diskriminering och kränkning, ljuda högt i takt med smällarna från självmordssprängningarna.

Islam är en primitiv ideologi med starka drag av neuropatologiskt behov av våld och förtryck.

De kommer hit under rubriken asylbehov.

Så snart de har beviljats uppehålstillånd, kommer kraven på positiv särbehandling.

Islam är ideologiernas härdsmälta och det bästa vore isolering i den arabiska öknen där sjukan hör hemma.
Citera
2008-06-05, 14:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Men det är ju faktiskt ganska chockerande att detta skedde i England... Det hade också varit synd om det skett i Saudiarabien, men då hade det inte varit särskilt förvånande... Och Odes har ju helt klart en poäng att uppståndelsen skulle ha varit mycket större om det varit en kristen polis som sagt åt två muslimska missionärer att de inte får predika på ett "kristet område", så denna artikel förtjänar helt klart att uppmärksammas...
Citera
2008-06-05, 14:55
Medlem
Detta var i ENGLAND-islamisterna kräver alltså sharialagar i England. De hotade prästerna med våld. Vad fruktansvärt. Alltid hot och våld när det gäller islamister. Och på detta forum håller islamisterna käften för denna uppenbara orättvisa. Äcklig dubbelmoral. Dessa jäkla islamister borde kastar ut från England.
Citera
2008-06-05, 14:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Detta var i ENGLAND-islamisterna kräver alltså sharialagar i England. De hotade prästerna med våld. Vad fruktansvärt. Alltid hot och våld när det gäller islamister. Och på detta forum håller islamisterna käften för denna uppenbara orättvisa. Äcklig dubbelmoral. Dessa jäkla islamister borde kastar ut från England.
Ännu mer häpnadsväckande var det väl isåfall att det inte bara var vilken muslimsk engelsman som helst utan en polis som representerade den brittiska staten... Skall inte polisen vara neutral??
Citera
2008-06-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Klart att du försöker att prata bort vad muslimerna gör-DISKRIMENERING skulle du ha skrikit om det varit muslimer som ville få ut sin tro. Du är rättvis sådär när det passar, typiskt muslimks rättvisa!
Bismillah

Du läste inte ens mitt inlägg.

Jag kommenterade inget om TS eftersom jag anser att de är skralt upplagt och inte lockade till sig min uppmärksamhet, vilket inte är ovanligt när det gäller Odes startade TS. Han funderar mycket och har tankar som han verkar dela med sig.

Men det här är ett diskussionsforum.

Och en annan sak som är intressant, lustigt att i de trådar som ni fomifolk dyker upp är det banne mig svårt att få några bra och rediga diskussioner till stånd. Men där ni håller er borta så drivs diskussoinerna framåt.

Lustigt va?
Citera
2008-06-05, 15:53
Medlem
MrNoOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Du läste inte ens mitt inlägg.

Jag kommenterade inget om TS eftersom jag anser att de är skralt upplagt och inte lockade till sig min uppmärksamhet, vilket inte är ovanligt när det gäller Odes startade TS. Han funderar mycket och har tankar som han verkar dela med sig.

Men det här är ett diskussionsforum.

Och en annan sak som är intressant, lustigt att i de trådar som ni fomifolk dyker upp är det banne mig svårt att få några bra och rediga diskussioner till stånd. Men där ni håller er borta så drivs diskussoinerna framåt.

Lustigt va?

Om vi lägger "gnällarna" åt sidan och fokuserar på TS med artikeln och det som hänt, vad har du personligen för reflektion om det hela Nutid? Vi utgår ifrån det som står skrivet så slipper vi diskussioner som utgår ifrån "jag har för lite information /icke neutral sammanställning för att uttala mig om den enskilda händelsen".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in