2008-06-05, 07:11
Bannlyst
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1165330&lid=puff_1165330&l pos=rubrik

Citat:
Terrornätverket al-Qaida har tagit på sig skulden för attentatet mot Danmarks ambassad i Pakistan.

I ett uttalande som publicerats på internet står det att attacken genomfördes för att Danmark inte har bett om ursäkt för publiceringen av Muhammedteckningarna.

Uttalandet är undertecknat av al-Qaidas ledare i Afghanistan, Mustafa Abu al-Yazid, uppger nyhetsbyrån Reuters.

Åtta personer dödades när sprängladdningen detonerade vid ambassaden.

Jag kräver ursäkt för att al-qaida dödar människor pga en teckning

Ni krävde ursäkt från påven och väst för att islam inte är en våldspräglad religoin

Varför fortsätter hatiska muslimer att missbruka våld och döda i guds namn

Vi ska inte dra muslimer över samma kam pga tusentals hatiska muslimer

Muslimer drar danmark över samma kam, kräver ursäkt, känner sig kränkta

Jag hör inte samma anklagelser när hatiska muslimer dödar andra muslimer

Jag kräver ursäkt!
2008-06-05, 07:31
Medlem
Muhammed karikatyrerna är bara en ursäkt för att få spränga lite av väst istället för deras egna. ;/
2008-06-05, 08:04
Medlem
Adversariuss avatar
Rätta mig om jag har fel, men du tror alltså att sådana fundamentalistiska muslimer befinner sig på Flashback?
2008-06-05, 08:08
Medlem
Lantbruks avatar
Du har helt klart en poäng Odes, men du begär dock det omöjliga, tyvärr.

Mvh
2008-06-05, 08:23
Medlem
Och genom att spränga människor i luften så bekräftar dom att teckningen på Muhammed med en bombturban på huvudet är en korrekt illustrering av Muhammed.
2008-06-05, 08:39
Medlem
Shiaarabs avatar
Vad exakt vill du ha? Det finns en och en halv miljard muslimer ute i världen, bara några tusen står bakom al-Qaeda. Det är ingen som tycker att bombdåden var bra, och ingen muslim tänker be om ursäkt för något man inte hade en del i.
2008-06-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiaarab
Vad exakt vill du ha? Det finns en och en halv miljard muslimer ute i världen, bara några tusen står bakom al-Qaeda. Det är ingen som tycker att bombdåden var bra, och ingen muslim tänker be om ursäkt för något man inte hade en del i.
Det han menar är ju att danmark inte heller ska behöva be om ursäkt för något inte alla heller stod bakom.
2008-06-05, 10:25
Medlem
Mindfullness avatar
Skriv ut din mail då så de kan skicka ursäkterna

Ärligt talat så kan jag inte se varför just TS skulle vara föremål för dessa ursäkter..jag kan se tusentals andra som bör stå i den kön.
2008-06-05, 10:27
Medlem
excelsiss avatar
Förlåt!
2008-06-05, 10:32
Bannlyst
Asså, om det är så det ska gå till så måste det ju slängas runt jävligt många ursäkter. I princip ALLA länder utför terrorattentat, på ett sätt eller annat. Bad någonsin Sverige om ursäkt för att man hjälpte tyskarna med att ge de järnmalm för deras vapenindustri? Nej, jag tror inte det du. Och hur jävla massa människor dog inte till följd av det?
Så att kräva en ursäkt är bara onödigt. Man kan inte göra annat än beklaga att sånt här händer. Missförstå mig inte nu, tro inte att jag står bakom Al-Qaida och rättfärdigar dessa attacker, för det gör jag verkligen inte. Personligen hatar jag extremistiska muslimer mer än allt annat här i världen, jag tror inte det finns någon annan religiös/icke-religiös grupp på jorden som åstadkommer så mycket lidande som de gör.
2008-06-05, 10:59
Medlem
Carpe Diems avatar
Inget diskutionsämne.
/mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här