2008-06-04, 21:14
Medlem
Gaah!! blir galen på Azureus och dessa jävla katalogrättigheter!
Jag har skapat en mapp direkt under / som heter Download, nu till problemet, så fort jag laddar hem nåt så bråkar den om rättigheterna! får inte ner nåt utan bara en röd ful jävla gubbe framför torrenten!
Ändrar rättigheterna till 666 och även testat 777, testat med chmod men samma problem, speciellt om torrenten innehåller undermappar..
Vafasen gör man?!
Citera
2008-06-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Gaah!! blir galen på Azureus och dessa jävla katalogrättigheter!
Jag har skapat en mapp direkt under / som heter Download, nu till problemet, så fort jag laddar hem nåt så bråkar den om rättigheterna! får inte ner nåt utan bara en röd ful jävla gubbe framför torrenten!
Ändrar rättigheterna till 666 och även testat 777, testat med chmod men samma problem, speciellt om torrenten innehåller undermappar..
Vafasen gör man?!

Förstår inte riktigt vad du menar med rättigheter osv, jag laddar hem allt och ser glad ut det funkar finfint för mig använder 2.5.0.4
Citera
2008-06-04, 21:23
Medlem
Mappen ligger under / och inte under /home..för nån anledning gillar inte min dator det..
Citera
2008-06-04, 23:41
Medlem
frdns avatar
Hör inte riktigt till ämnet kanske, men varför använder du dig inte av Ktorrent istället? Ett enligt mig mycket trevligare program än Azureus!
Citera
2008-06-05, 06:28
Bannlyst
Citat:
Mappen ligger under / och inte under /home..för nån anledning gillar inte min dator det..

Felsök?

Testa att manuellt skapa underkataloger.
Kolla vart du sparar torrent-filen, har du rättigheter där osv....

Att inte kunna lösa ett så enkelt problem visar ju att du inte har grundläggande kunskaper om rättigheter.
Citera
2008-06-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Felsök?

Testa att manuellt skapa underkataloger.
Kolla vart du sparar torrent-filen, har du rättigheter där osv....

Att inte kunna lösa ett så enkelt problem visar ju att du inte har grundläggande kunskaper om rättigheter.
Heh...nog fasen har jag det, men de e lite jobbigt när just azureus är de enda program det inte funkar i...
känns ju inte spec lockande att köra skiten som root varje gång...
Citera
2008-06-05, 22:32
Medlem
katten80s avatar
Citat:

Att lägga det under /root är ingen vidare ide. ofärdiga torrents bör nog ligga i /home eller en /home/share eller liknande om man inte vill ha det bundet till sin användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in