2008-06-04, 11:52
Medlem
LifeIsALoops avatar
Har installerat windows Vista, och efter det så ligger min hardware volume i ventrilo (1.4.1) på noll och jag får inte upp den, hur jag än gör. Har kollat runt bland ljudinställningar utan framgång...

Nån som har koll på vad det kan vara för fel?

mvh M
Citera
2008-06-05, 15:32
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
Har installerat windows Vista, och efter det så ligger min hardware volume i ventrilo (1.4.1) på noll och jag får inte upp den, hur jag än gör. Har kollat runt bland ljudinställningar utan framgång...

Nån som har koll på vad det kan vara för fel?

mvh M
ingen som vet?
Har ingen lust att installera XP igen bara för att ventrilo inte funkar
Citera
2008-06-22, 12:28
Medlem
LifeIsALoops avatar
oi...
Installerade windows xp, men volymen är fortfarande på noll..

såå... vi installerade teamspeak, då dök ett annat jobbigt problem upp. För mig funkar TS2 suveränt, men polaren har problem

När han trycker in knappen hör jag allt(!), jag hör om han spelar musik, om hans virusprogram uppdaterar sig. Jag hör oxå allt ljud in-game, vilket gör att jag hör fåglar, vind, när han slåss etc etc... detta är väldigt störigt då jag knappt hör honom, det låter som han står i en jävla jungel o snackar...

Han har ett integrerat realtek alc888 eller liknande... Senaste drivrutinerna är installerade.. Nån som vet hur man gör så att ljudet inte mixas?
Det är inte rundgång, för han kan stänga av sina högtalare etc och ljudet är fortfarande mixat..

tack på förhand M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in