• 2
  • 3
2008-06-05, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Att du förstår det är inte direkt något som framgått. Du verkar mest vara inne på att 'Windows' räcker som förklaring.

Läste du första meningen i mitt förra inlägg... inte? Misstänkte det.

Självklart var det ett skämt och på så vis "felaktigheter", men du påstår väl inte att "Vista är segare än tidigare OS" är en felaktighet?
Citera
2008-06-05, 13:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Läste du första meningen i mitt förra inlägg... inte? Misstänkte det.

Självklart var det ett skämt och på så vis "felaktigheter", men du påstår väl inte att "Vista är segare än tidigare OS" är en felaktighet?
Visst gjorde jag det, och jag påpekade bara att du harvade rätt länge med en massa ganska uttjatade floskler innan det kom fram att du skämtade. Och jag kan faktiskt påstå att Vista inte per definition är segare än tidigare OS. Mitt Vista med 3 gig RAM går betydligt snabbare än mitt XP gjorde med 3 gig RAM.
Citera
2008-06-06, 11:30
Medlem
RollerBoySEs avatar
Håll er till ämnet!

Jag tror inte att tråden var tänkt som en diskussion för/emot Vista...

/Mod
Citera
2008-06-13, 03:41
Medlem
Collishs avatar
Tack för några bra svar.

Har öppnat datorn flera gånger och dammsugit och gjort rent.
Dock tror jag mycket på att kylningen är kass.

Ska köpa mig 2 bättre chassi fläktar 80mm, Tips på några ?

Behöver även en bra passande grafiskkorts fläkt ?
Senast redigerad av Collish 2008-06-13 kl. 03:50. Anledning: stavfel
Citera
2008-06-13, 03:49
Medlem
Collishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxenboy
Mina 2 tips heter Tiny XP Beast Edition eller BulletXP. De två har alltid löst alla problem för mig om du vill ha ett snabbt och väl fungernade Windows

Vad är det för några ?
Citera
2008-06-16, 16:11
Bannlyst
Behöver låna tråden lite. Hoppas det är okej.

Jag testade Speedfan och det "brinner" vid GPU 75C och Core 71C. Vad kan jag göra åt detta? Dammsuga? Datorn är 3,5 år gammal och jag har aldrig öppnat den tidigare...

Finns det någon bra guide hur man dammsuger i en dator? Vill absolut INTE förstöra någonting.
Citera
2008-06-16, 23:22
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Behöver låna tråden lite. Hoppas det är okej.

Jag testade Speedfan och det "brinner" vid GPU 75C och Core 71C. Vad kan jag göra åt detta? Dammsuga? Datorn är 3,5 år gammal och jag har aldrig öppnat den tidigare...

Finns det någon bra guide hur man dammsuger i en dator? Vill absolut INTE förstöra någonting.

Använd tryckluft istället, helst på burk men försiktig användning av vanlig mobil tryckluftspump har funkat för mig.
Och ja, det är inte alls otroligt att det kommer räcka att blåsa rent den för att få ner tempen väsentligt.
Dock ska du inte lita fullt ut på tempsensorer, det är inte ovanligt att dessa mäter åt helvete fel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in